Rijetka je struka koja osniva udrugu ne samo u cilju svoje promocije
nego i želje da besplatno razmjenjuje iskustva i znanja. Udruga
djelatnika u upravljanju ljudskim resursima – HR centar – osnovana je
krajem 2006. godine a na osnivačkoj skupštini brojila je svega 18
osoba. Danas broji oko 160 članova. Neprofitna je, a članovi su osobe
koje žele raditi na razvoju i promociji struke koja u domaćim tvrtkama
još uvijek nema značenje kao u kompanijama na Zapadu.
– Motiv za osnivanje HR centra bio je taj što su ljudi iz prakse vapili
za mjestom, odnosno organizacijom gdje će se okupiti i međusobno
razmjenjivati iskustva – kaže Igor Kovač, dopredsjednik Udruge
djelatnika u upravljanju ljudskim resursima. Istovremeno smo pokrenuli
i web stranicu u okviru koje se mogu razmjenjivati iskustva ili
postavljati pitanja. Primjerice, kako je netko od članova riješio neki
specifičan problem u tvrtki. Zato i jest ključan preduvjet za članstvo
u udruzi da osoba bude otvorena za razmjenu iskustava i spremna
prenijeti i dijeliti svoja znanja.
Osvrnuvši se na ulogu HR funkcije u našim kompanijama, Kovač kaže da bi
ona morala svakodnevno živjeti s kompanijom, odnosno da bi ljudi iz
HR-a morali biti umreženi sa svim ključnim ljudima u kompaniji koji
donose odluke, te zajedno s njima utvrđivati prioritete na kojima će se
raditi.
– Ako iza vas kao osobe zadužene za HR funkciju ne stoji top
menadžment, možete se baviti operativom, razvijati alate i sustave
koji, na žalost, neće zaživjeti u organizacijskoj praksi. No, unatoč
tome što u ovom trenutku nemate potporu top menadžmenta, možete raditi
korisne stvari za organizaciju kao što je razvijati sustav za
upravljanje karijerama, kreirati dobar regrutacijsko-selekcijski
postupak, osmisliti dobar sustav menadžerskog i stručnog
usavršavanja... Kada će se postići potpuna funkcionalnost HR-a ovisi o
tome kada će top menadžment shvatiti da od toga može imati koristi,
odnosno da to povećava vrijednost tvrtke – poručuje Kovač.
HR centar sljedeći će mjesec organizirati 2. HR summit kojemu je cilj
promocija profesije kroz obradu aktualnih tema. Primjerice,
prošlogodišnja je bila strateško partnerstvo HR funkcije i menadžmenta,
a ovogodišnja tema je organizacijska kultura.
– Pokrenuli smo i izbor HR menadžera godine, a razmišljamo i o programu
razvoja kompetencija potrebnih suvremenim menadžerima za upravljanje
ljudskim resursima. Željeli bismo da se u to uključe i akademske
institucije koji bi davale teoretsku podlogu na koju bi se
nadograđivala iskustva uspješnih praktičara – zaključuje.
Kakva je uloga HR-a potrebna
U uspješnim tvrtkama u svijetu, ali i nekim domaćim koje ozbiljno shvaćaju funkciju upravljanja ljudskim potencijalima, odjel HR-a ima važnu ulogu. Jedan od njegovih ključnih zadataka jest osiguranje dovoljnog broja adekvatno osposobljenih ljudi koji imaju kompetencije potrebne ne samo za danas nego i za naredne godine, a zbog ostvarivanja strateških ciljeva kompanije. Uloga HR funkcije podrazumijeva i stalno razvijanje alata i sustava za motiviranje zaposlenika, a odjel mora biti uključen i u kreiranje organizacijske strukture tvrtke.
Marina Bača: S preprekama u poslu mora se naučiti nositi
– Moje dosadašnje iskustvo u poslovanju i u radu s ljudima dobra je platforma za prihvaćanje i obavljanje moje nove uloge, posebno u rješavanju organizacijskih, komunikacijskih i analitičkih izazova. Poslu uvijek nastojim pristupiti pozitivno i djelovati proaktivno. Orijentirana sam prema rješenju, a ne prema problemu, pa vjerujem da ću s takvim pristupom moći svladati sve izazove koji me očekuju na ovome poslu – kaže Marina Bača, novoimenovana predsjednica uprave Fime Validus. Kaže da se s preprekama u poslu mora naučiti nositi. Problemi jesu teži u vrijeme krize, no mogu se riješiti uz dobru komunikaciju i interakciju sa suradnicima i poslovnim okružjem. Bača završava poslijediplomski MBA studij i tvrdi da uči i nadograđuje svoja znanja cijeli život te da će tako i nastaviti, jer je to ključ za poslovni razvoj. (L. K.)