Tradicija osiguranja kućanstava u Hrvatskoj daleko je od europskog
prosjeka. U usporedbi s dvije trećine osiguranih domova razvijenijih
europskih tržišta, kod nas samo trećina građana smatra da se na taj
način treba zaštititi od pljački, požara, poplava i drugih opasnosti
koje prijete njihovoj najvrednijoj imovini.
Većina se, čini se, oslanja na MUP-ovu krilaticu "dobar susjed
siguran stan", no tijekom ljetnih mjeseci, kad i susjedi odlepršaju u
još toplije krajeve, naglo poraste interes za osiguranje doma.
Jačaju nova tržišta
Prema podacima osiguravatelja, već je sad sklopljeno 10 do 50 posto
više polica osiguranja kućanstava i putovanja, a kulminaciju očekuju u
srpnju, netom prije odlaska najvećeg broja građana na godišnji odmor.
Raste i broj putnih osiguranja, ove sezone, barem do poraza domaće
reprezentacije, i pod utjecajem Svjetskog nogometnog prvenstva. I bez
sezonskog buma, tržište je u ovim segmentima u protekloj godini bitno
raslo. Poznato je da industrija osiguranja na novim tržištima jača s
odmakom od nekoliko godina, nakon rasta bankarske sfere, koja ih kroz
bankoosiguranje znatno podupire.
Klijenti nisu dovoljno svjesni potrebe osiguranja svojih domova.
Još uvijek zaostajemo u ovom segmentu za Europom. U Njemačkoj i Češkoj
osigurano je čak 95 posto, a u Mađarskoj visokih 65 posto domova. Ipak,
u 2005. godini zabilježili smo rast premije osiguranja privatne imovine
više od 30 posto, a u 2006. trend rasta se nastavlja ističu u
Allianzu. Premija osiguranja privatne imovine dosegnula je u
Allianzu potkraj svibnja svotu od sedam milijuna kuna, što je 45,2
posto više nego u istom razdoblju protekle godine, dok je na mjesečnoj
razini, u odnosu na travanj, rasla 30,6 posto. Rast putnih i osiguranja
kućanstava u Croatiji osiguranju u ljetnim mjesecima iznosi oko deset
posto, a prodaja putnih osiguranja još je veća tijekom skijaške sezone.
Osiguranje kućanstva nije uvjetovano prethodnim sklapanjem neke
druge vrste osiguranja. Obično se sklapa na godinu dana, ali se može
sklopiti i na kraći rok ili kao višegodišnje osiguranje poručuju
u CO-u, napominjući kako je u ljetnim mjesecima rizik od nastupanja
osigurane situacije mnogo veći nego u nekom drugom dijelu godine.
U praznim kućama nema mogućnosti pravodobnog reagiranja i sprečavanja
nastanka veće štete. Ako, primjerice, pukne vodovodna cijev u stanu,
najvjerojatnije će se to primijetiti tek kad voda procuri susjedima,
nakon što je nastala značajna materijalna šteta. Osim toga, kažu u
CO-u, porast broja provala tijekom godišnjih odmora dodatno motivira
ljude na sklapanje osiguranja za koja inače nisu zainteresirani.
U Koncernu Agram također napominju da im je još jača prodaja putnog
osiguranja tijekom zimovanja, dok ljeti bilježe rast od oko 15 posto.
Osiguranje kućanstava, međutim, raste ljeti čak 40 posto.
Više putnih osiguranja
Euroherc osiguranje u prvih pet mjeseci ove godine bilježi rast
osiguranja stvari kućanstva od 33 posto u odnosu na godinu prije. U
ljetnim mjesecima raste interes i za osiguranje plovila kažu u
Agramu.
Pojačan interes za osiguranje plovila i putno osiguranje bilježe i u
Graweu, gdje je putno osiguranje u odnosu na isto razdoblje lani raslo
čak 290 posto. Osiguranje imovine povećali su od početka godine 15
posto, a u odnosu na isto razdoblje lani 40 posto. U Merkuru je u
svibnju i lipnju prodaja osiguranja kućanstva bila deset posto veća, a
putnih osiguranja 53 posto veća nego u istom razdoblju lani.
Premda građanima banke uvjetuju stambene kredite osiguranjem
nekretnine, ne znači da su osigurane i stvari u stanu. Takvo osiguranje
pokriva samo osnovne opasnosti, kao što su požar ili potres, a i tada
je vinkulirano u korist banke, kako bi pokrilo gubitak vrijednosti
stana.
OSIGURANJA