Što je isplativo, a usput zanimljivo i blisko većini mladih? Digitalni svijet, naravno. Zato nije zgorega na vrijeme se upoznati sa zanimanjima budućnosti za koje se već danas itekako može pripremati.
Menadžerirat će se i – promjene
Sadašnjost i budućnost su u digitalnom svijetu. Uostalom, najmlađa radna snaga, odnosno pripadnici Z generacije, niti ne poznaju svijet izvan digitalnog. Njima su gadgeti, tehnologije, mobiteli, društvene mreže, online video i sl. dio svakodnevice s kojom su odrasli i u kojoj se izvrsno snalaze.
Ne čudi zato da će mnogi od njih i svoju karijeru graditi upravo u tom smjeru i u tom okruženju. Teško je uostalom i zamisliti, osim ako nije riječ o tradicionalnim zanimanjima poput prosvjete, medicine ili strojarstva, da se današnji svijet ne razvija isključivo digitalno.
Od buduće radne snage očekivat će se da stalno budu u toku s najnovijim trendovima i promjenama. To je nešto što je Z generaciji prirodno jer odrastaju u okruženju nikad bržeg kolanja informacija i nikad brže izmjene trendova. Upravo zato u budućnosti se će itekako biti traženi takozvani „menadžeri promjena“.
To su osobe čiji će posao biti pripremanje svojih kolega, zaposlenika i partnera na – promjene. Menadžeri promjena će biti upoznati kada, kako i s kojim točno novitetom suočiti svoj kolektiv. O kakvim promjenama pričamo? Promjena u strukturi, načinu poslovanja, kulturi firme, trendovima na tržištu, u tehnologijama i sl.
Ljudi će se baviti inovacijama, ali onim društvenim
Menadžeri će biti posebno traženi i kada su u pitanju inovacije. Pritom se ne misli čak samo na tehnološke inovacije, nego i na one društvene. Naime, pozicija menadžera za društvene inovacije može se shvatiti kao neka napredna, proširena verzija specijalista za ljudske resurse. Oni će biti zaduženi za stvaranje poslovnih modela koji će pratiti inovacije na tržištu.
Pojednostavljeno, sve će se više ulagati u to da se poslovni modeli prilagođavaju svim ubrzanim promjenama kojima je tržište izloženo. Poslovni model neće se shvaćati kao nešto što je zapisano u kamenu i nije sklono apsolutno nikakvim mijenama. Na kraju krajeva, već je i sada pomalo vidljivo kako se poslovne strategije sve više i više pristaju mijenjati. Sve je to pak itekako dobro za budućnost poslovanja.
Dobar početak je „upisati karijeru“
Iako će se svijet sve više razvijati u smjeru u kojem će biti traženi stručnjaci za robotiku, umjetnu inteligenciju, ne treba smetnuti s uma da će isto tako biti traženi i stručnjaci za etiku, zelenu politiku, kulturnu industriju, digitalni sadržaj ili održivi dizajn. Za većinu tih zanimanja, međutim, i dalje su podloga tradicionalne, ali uvijek tražene vještine i znanja kao što su komunikacija, marketing te nadasve medijska pismenost. Dakle, za zanimanja budućnosti moguće je pripremati se već danas, i to u formalnom smislu. Studij marketinga i komunikacija, kulturnog menadžmenta ili gospodarske logistike koje možete pronaći na Poslovnom veleučilištu Zagreb, odlična su podloga za uspješan poslovni put. S ovom se obrazovnom ustanovom, a pokazali su to i svi koji su tu diplomirali, upisuje sigurna – karijera.