BANKARSTVO Svi novčani transferi iz inozemstva moraju proći poreznu kontrolu

Uvedeni devizni žiro računi

man-5-txt.jpg
import
18.07.2006.
u 15:10

Devizni zakon mijenjao se nekoliko puta posljednjih godina, a jedna od većih promjena bila je zabrana uplata na tuđe devizne račune bez punomoći vlasnika.

Najnovijom liberalizacijom ulaganja u vrijednosne papire, u trećem kvartalu ove godine ukinut će se zabrana ulaganja nerezidenata u blagajničke zapise HNB-a i trezorske zapise Ministarstva financija. Osim toga, odlukom o uvjetima i načinu obavljanja platnog prometa s inozemstvom, od 1. lipnja uvedeni su devizni žiro računi za građane, koji do sada nisu postojali u bankarstvu.

Tim provedbenim popisom HNB-a regulirano je da fizičke osobe priljeve iz inozemstva od djelatnosti koju nisu dužne registrirati moraju primati preko deviznih žiro računa. To se, primjerice, odnosi na iznajmljivače apartmana, čiji prihod sada podliježe poreznom tretmanu. Za obrtnike, trgovce i druge građane koji obavljaju samostalnu djelatnost koju su registrirali, kao što su odvjetnici, javni bilježnici ili stomatolozi, plaćanja se provode kao za pravne osobe. Obje ove kategorije rezidenata su porezni obveznici te je potreban jednak tretman njihovih priljeva, bez obzira je li on u kunama ili u devizama odlučni su u HNB-u.

Dosad su, naime, za fizičke osobe postojali samo devizni tekući, ali ne i žiro računi, pa je prijava poreza ovisila o savjesti građana. Banke su već počele slati obavijesti građanima o otvaranju deviznih žiro računa.

Žiro računi imat će punu funkcionalnost klasičnih deviznih računa; raspolaganje karticom računa u zemlji i inozemstvu, mogućnost korištenja direktnih kanala i držanja više valuta na istom računu kažu u Zagrebačkoj banci. Kako ističu u HNB-u, banka odmah, a najkasnije sljedeći radni dan, mora obavijesti klijenta o priljevu iz inozemstva ili prenijeti novac drugoj banci, u skladu s instrukcijama na platnom nalogu. To se odnosi na klijente koji obavljaju gospodarsku djelatnost ili im je priljev veći od 12.500 eura. Klijent koji ne želi primati obavijest, mora potpisati posebnu izjavu u banci, a u slučaju da su podaci koje mu banka pošalje netočni, dužan ju je obavijestiti u roku od dva dana.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije