TURIZAM Turistička kompanija Expedia pitala 4000 hotelijera iz cijeloga svijeta o dobrim i lošim navikama turista

Hoćemo Japance – plate i šute

man_tur_tx.jpg
Foto: Saša Zinaja
06.08.2008.
u 14:42

Fotorobot najboljeg turista na svijetu je sljedeći: uredan je, ne žali se, tih je, troši i ima – kose oči. Čak 4000 hotelijera sudjelovalo je u anketi koju je naručila poznata internetska turistička kompanija Expedia i na tron najomiljenijih gostiju ustoličila Japance. Za razliku od njih, europskim hotelijerima diže se kosa na glavi kada čuju da im dolaze Britanci. Zanimljivo, Amerikanci ih jako vole.

Uniforme za godišnji
Hotelijeri su svoje goste – od kojih žive, netko bi zlobno primijetio – ocijenili u deset kategorija: od ponašanja, želje da nauče jezik, preko potrošnje, urednosti, buke do sklonosti prigovaranju. Rezultati su u većini slučajeva zapravo očekivani – velikim dijelom poklapaju sa sa stereotipima koji prate određene nacije.

 Teško je bilo i pretpostaviti da će u buci netko nadmašiti Amerikance i Talijane, koji i sami priznaju da su prvaci u deračini. Njima su se pridružili i Britanci – kada se tomu pridodaju velike količine alkohola, decibeli koji se ore iz kafića, ali i iz soba, često druge goste drže na rubu živaca.

Britanci su ove godine mjesto najgore odjevenih prepustili Amerikancima – njihovu uniformiranost – hlače trifrtaljke, tenisice i majice na bretele, nadmašio je notorni njemački modni izričaj u obliku čarapa i sandala te – legendarnih “fudbalerki”.

Vojska spremača
Najelegantniji su Talijani i Francuzi, koje ni dobra koordinacija boja nije mogla spasiti od optužbe da su škrti te da se neće pretrgnuti da ostave napojnicu. Za razliku od njih, u džep će rado posegnuti Amerikanci, Kanađani i Rusi. Kada su u hotelu Nijemci, spremačice mogu na godišnji – oni sobe ostavljaju u savršenom redu, čak ih i očiste, dok će iza Britanaca sobe čistiti vojska spremača.

Britanci i Amerikanci potrudit će se naučiti barem nekoliko fraza lokalnoga jezika, a neće prezati ni pred istraživanjem ponude domaćih specijaliteta. Na takvo što teško će se odlučiti Talijani i Francuzi – niti znaju, niti mare za lokalni jezik, običaje i hranu. Britanci, usto, posve ignoriraju lokalne uzuse ponašanja, no barem se ne žale na uslugu. U tome prednjače Nijemci, njima sve mora biti kao po špagi i neće im biti teško nekoliko puta mijenjati smještaj.

Ostanite doma
Ipak, vrlo su pristojni, kao i Japanci. S njima nema problema – oni ionako unaprijed sve ugovore – treba ih poslušati do posljednjeg slova i nitko neće primijetiti da su u hotelu. Na samo dno liste omiljenosti zasjeli su Kinezi, Indijci i Rusi jer im nedostaje bontona. Hotelijeri bi vjerojatno najviše voljeli da im pošalju uplatu i – ostanu kod kuće.


Britanski MVP: Prestanite raditi budale od sebe!

Nakon objave rezultata mnoge turističke zajednice, pa čak i ministarstva vanjskih poslova, posule su se pepelom prepoznavši zrnce istine te su poručili svojim građanima da se dovedu u red. Na razuzdano ponašanje Britanaca reagiralo je i Ministarstvo vanjskih poslova – izdali su preporuku, i to u prvom redu namijenjenu starijoj populaciji – da prestanu raditi “budale od sebe – unajmljivati mopede i onda ih pijani voziti”. Upravo traje tabloidni rat Britanaca i Nijemaca koji je izbio nakon što je Britanac tužio turističku agenciju što ga je odvela na grčki otok gdje je bilo “mnogo njemačkih turista” – i dobio odštetu. Britanci su krenuli u još žešću ofenzivu protiv Nijemaca – podsmjehuju im se jer rano ujutro love mjesto na plaži, a zovu ih “ružnim ljudima crvenima od sunca”.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?