Američki turisti koji ovoga ljeta planiraju provesti odmor u Hrvatskoj,
mogu se prije puta detaljno informirati o kulturnoj, hotelskoj,
zabavnoj i gastronomskoj ponudi u našoj zemlji.
Dovoljno je da posjete američke knjižare Borders i kupe jednu od mnogih
turističkih knjiga o Hrvatskoj, koje potpuno ispunjavaju potrebe
modernog nomada za svim „normalnim i nenormalnim informacijama“,
posebno zapadnjaka koji prvi put dolazi u Dalmaciju, Istru i Zagreb.
I političke procjene
Uz brošure o ljetovanju u Španjolskoj, Grčkoj i Italiji najprodavanije
su one o Hrvatskoj, tvrdi Tania Ronder, prodavačica u Bordersu. Dok
Ljubljana uporno blokira nastavak pregovora Hrvatske s EU-om zbog
nečega što Amerikanci nikako ne mogu razumjeti, u New Yorku je kupcima
u predsezoni najzanimljiviji turistički vodič “Hrvatska i Slovenija“,
koji je napisao Rick Steves, a stoji 19.95 dolara.
Da su Amerikanci, barem kad je o turizmu riječ, Hrvatsku definitivno
smjestili na Zapad i u EU-u, potvrđuje to što je tražena i druga
najprodavanija turistička knjiga, koju je objavio Fodor“s pod naslovom
„Croatia and Slovenia“, a cijena joj je 20.95 dolara.
O graničnim sporovima dviju zemalja nema ni riječi, a ni o slovenskoj
blokadi hrvatskog puta u Europsku uniju, za što Ljubljani prigovaraju i
iz Washingtona, ali u vodičima se navode dijelovi iz prošlosti uz
neumjesnu napomenu da bi prvi hrvatski predsjednik dr. Franjo Tuđman
sigurno bio u Haagu da je živ.
Koliko je ta informacija potrebna američkom turistima za kvalitetan
odmor, nije poznato, ali u knjižici “Croatia“ koju je objavio „Culture
Smart“ piše kako „Hrvati ne putuju često izvan svoje zemlje, pa se
iznenade vide li crnca u svojem gradu. Isto tako piše u knjizi da
Hrvati vole govoriti o seksu, koji je česta tema i na poslovnim
sastancima, da su im omiljeni vicevi o Muji, Hasi i Fati, a najviše su
naklonjeni gostima iz Njemačke i Francuske. Pogađate, autori tih
komentara su Britanci! Oni misle da nas najbolje poznaju!
Veliko zanimanje
Američki izdavači vodiča po Hrvatskoj, poput Lonely planeta, za koji je
Jeanne Oliver napisala turistički priručnik nazvan “Croatia”, našli su
poslovni interes u objavljivanju takvih publikacija.
Naime, sudeći prema rezervacijama, prodanim aranžmanima te potragom za
zrakoplovnim kartama, ove će godine u našu zemlju doputovati do 150 000
Amerikanaca, a oni se vole pripremiti za zemlju u koju putuju
prikupljajući sve dostupne informacije. Komplimente zaslužuju i
turistički vodiči po Hrvatskoj “The Rough Guide to Croatia” i “Croatia
Foodprint” Jane Foster, koji se odlično prodaju.
Amerikancima se u vodičima preporučuje da kušaju bečki odrezak u
Zagrebu, gulaš u Slavoniji, tjesteninu u Istri i rižot s plodovima mora
u Dalmaciji. Detaljno su opisani smještajni kapaciteti, od vrhunskih
hotela u Dubrovniku do skromnih, ali zanimljivih i izvornih turističkih
prostora u dalmatinskom zaleđu.
Dubrovnik i otoci
Dubrovnik je odredište broj jedan za svakog Amerikanca koji želi odmor
u Hrvatskoj, ali sve se više zanimaju i za odmor na našim otocima, koji
se u vodičima preporučuju kao “oaze istinske ljepote i netaknute
prirode”.
TURISTI STIŽU PREKO BARE