Veliki trgovački lanci uvijek misle na svoj profit, pa čak i onda kada
se čini da im je jedini cilj da kupci kupe najjeftiniji proizvod. U
tome nema niša čudno ni loše jer samo zadovoljan kupac ponovno kupuje,
a to je najbolji način da se poveća profit.
Marketinški stručnjak Kamilo Antolović ističe da je igranje na nisku
cijenu stara marketinška mudrost koja uvijek dobro prolazi kod
potrošača.
– Stara marketinška teza glasi da nema tog kupca koji se neće slomiti
za jednu lipu – ističe Antolović te dodaje da je Hrvatska pogodno tlo
za takav pristup.
Upozorava potrošače da trgovački lanci reklamiraju nekoliko jeftinih
proizvoda koji služe kao mamac za dolazak u supermarket.
– To su stari trgovački štosovi. Svatko zna da kupac, kada ide u
supermarket, planira kupiti pet proizvoda, a onda ih kupi 15. A ostali
proizvodi se prodaju po standardnoj marži – objašnjava Antolović te
dodaje da trgovački lanci u Hrvatskoj uglavnom komuniciraju s tržištem
tako što oglašavaju jeftine proizvode.
A to u Hrvatskoj “pali” jer je u nas prisutan potrošački mentalitet u
kojem se ide debelo preko svojih mogućnosti. Stoga nije čudno što se
gleda na svaku lipu.
Osim toga, objašnjava Antolović, nema tradicionalne vjernosti nekom
proizvodu ili pak trgovačkom lancu.
Moguće su i različite manipulacije jer se potrošači povode samo za
niskom cijenom, a manje razmišljaju o kvaliteti proizvoda.
– U zemljama s razvijenim tržištem kupci gledaju na kvalitetu proizvod
– naglašava Antolović te zaključuje da beskonačan rat cijenama
proizvoda dugoročno šteti poduzećima jer ostaju bez sredstava za
razvoj. A to onda šteti i potrošačima jer na tržište dolaze proizvodi
slabije kvalitete.
RAT CIJENAMA Druga strana bespoštedne tržišne utakmice