Izvanredna sjednica Skupštine Zračne luke Zagreb koja bi se trebala
održati 15. travnja ima samo dvije točke dnevnog reda: smjena Boška
Matkovića, dugogodišnjeg direktora, i imenovanje Tončija Peovića,
trenutačnog šefa dubrovačke zračne luke, novim direktorom zagrebačkog
aerodroma.
Dovoljan Kalmetin glas
Članovi Skupštine ZLZ-a predstavnici su vlasnika, a to je uime države
ministar Božidar Kalmeta, Grada Zagreba gradonačelnik Milan Bandić,
Zagrebačke županije župan Stjepan Kožić te Velike Gorice gradonačelnik
Tonino Picula. Budući da je RH 55-postotni vlasnik zračne luke, Kalmetin
glas bit će dovoljan za Matkovićevu smjenu, iako će se tražiti i
Bandićeva potpora.
U Ministarstvu prometa potvrđuju smjenu, ali o razlozima ne žele
govoriti. Matkoviću se i nema što puno prigovoriti jer ZLZ dobro
posluje, ima ušteđeno 30 milijuna eura za novi terminal, a kad je prije
osam godina preuzeo zračnu luku, izvukao ga je iz minusa te riješio
kredita. Ali, Matkovićeva smjena navodno je u interesu Croatia
Airlinesa i IGH, a za nju je navodno uvelike lobirao Miomir Žužul,
predsjednik nadzornog odbora nacionalne zračne kompanije i savjetnik
direktora IGH.
Jezgra za IGH
Osim što je IGH pobijedio na natječaju za idejno rješenje nove putničke
zgrade, ta moćna tvrtka kojom upravlja Jure Radić želi koncesijom i
graditi novi terminal, što su u više navrata javno i rekli.
Instaliranjem Tončija Peovića na aerodromu se želi dobiti osoba bliska
IGH. Zapravo, želi se stvoriti jezgra koja neće imati ništa protiv da
IGH preuzme zračnu luku.
Peović je i bio vanjski suradnik te tvrtke pri izradi projekta novog
terminala, konkretnije radio je na unutarnjem prometnom rješenju
putničke zgrade. Antagonizam između Matkovića i Ivana Mišetića, šefa
Croatia Airlinesa, poznata je stvar. On se mogao iščitati i iz njihovih
intervjua u Večernjaku.
Zašto mora otići direktor zagrebačkog aerodroma?