ZAGREB - "Balkanskim Šaljapinom" nazvao je dirigent Fuat Mansurov Nevena Belamarića na prigodnom čestitanju nakon izvedbe opere Boris Godunov u HNK u kojoj je Belamarić tumačenjem naslovne uloge proslavio 30. obljetnicu umjetničkog rada. Mansurov, novi gost dirigent prošlosezonske predstave, čestitajući se prisjetio i suradnje s Belamarićem na istoj sceni u Glinkinu Ivanu Susanjinu.
Bio je to ujedno Belamarićev povratak na zagrebačku scenu nakon nekoliko godina izbivanja - osim nekoliko nastupa u bijenalskom BartŤokovu Dvorcu Modrobradog - za prošlog ravnateljskog mandata. Na toj je sceni još kao student Muzičke akademije debitirao 10. prosinca 1972. godine u maloj ulozi Carskog komesara u Puccinijevoj Madame Butterfly. Tridesetogodišnji umjetnički put Belamarića vodi u Operni studio bečke Državne opere, stalno članstvo u Ljubljanskoj operi, gostovanja u europskim opernim kućama i posljednjih osam godina u Komičnoj operi u Berlinu gdje je bliski suradnik slavnog redatelja Harryja Kupfera. Za svoj je rad višestruko nagrađivan, ali i nakon trideset godina još je dug put, jer basovi su, kako je u čestitkama rekao intendant Mladen Tarbuk, među glazbenicima dugovječni skoro kao dirigenti. A osim pjevačkog posla tu je i koristan posrednički pa bi tako u sljedećoj sezoni Šostakovičevu Ledi Makbet Mcenskog okruga u Zagrebu postavio Harry Kupfer.
Ako se već i naviklo na postav Godunova pa je s novim predstavama pažnja usmjerena na glazbenu izvedbu, Belamarićeva svečarska predstava pod vodstvom Mansurova pokazala je razumnu razinu izvedbe koja može postati dobrom mjerom operne kuće. Mansurov je u malo pokusa potaknuo orkestar koji je dobio na protočnosti, plastičnosti izvedbe i dramskom naboju. Belamarićev Godunov je gotovo dramski lik u kojem se ponajviše ističe intenzivni i potresni izgovor teksta kao izvora glazbenog govora.
No dobre cjeline nema bez ostalih tumača: nezobilazne primadone Ruže Pospiš-Baldani kao zavodljive Marine, ozbiljnog joj i utjecajnog ispovjednika Rangonija Davora Radića, zamjetnog Dimitrija samozvanca Nikše Radovanovića, podlog manipulatora Kneza Šujskog Zrinka Soče, Borisove djece Ksenije i Fjodora Valentine Fijačko i Martine Tomčić, veselog krčmarskog društva Ivanke Boljkovac, Mladena Katanića i izrazitog Marijana Jurišića koji je prvi put nastupio u ulozi Varlaama. Potresan je bijedni narodni prorok, Vidoviti Ive Gamulina, a nova basovska zvijezda se rađa sjajnom staračkom ulogom monaha ljetopisca Pimena mladog Luciana Batinića. Uz Baletni ansambl i Zbor od kojega se očekuje više glasnovne ujednačenosti, Godunov se prima bez ozbiljnih potresa.
Maja Stanetti