– Protiv toga sam da arhitektura bude neutralna – rekao je slavni austrijski arhitekt Hans Hollein (1934.–2014.) u intervjuu za hrvatski magazin Oris, definirajući tako i svoju poetiku. Hollein je nastojao – i to vidljivo! – da objekt koji je projektirao dograđuje pejsaž u kojem je sagrađen. Nije želio granice između kuće i grada, kuće i pejsaža... Sve što je radio sadržalo je ideju koja iznenađuje, ali ima svoj logičan alibi.
Dopadljiva je njegova Vucania, muzejsko-zabavni park u Francuskoj koji posjetitelje spušta u simulirano grotlo prelijepog dizajna. Vrhunac je to Holleinova arhitektonskog dizajna! Hollein je počeo 1960. s projektom malog butika u Beču, a sada ga Beč predstavlja u cjelini: u MAK-u, Muzeju primijenjenih umjetnosti, do listopada je studiozno izložen njegov opus, uključujući arhive u koje dosad nije bilo uvida.
Jasno će se tu vidjeti misao jedinog austrijskog dobitnika Pritzkera, teoretičara, predavača, urbanista, medijskog vizionara i kulturnoga antropologa. Čuveno je njegovo spajanje arhitekture i dizajna u projektu draguljarnice Schullin, gdje je na uglačanoj plohi oplate razbijen otvor koji je Hollein iskoristio za ventilaciju. No taj otvor daje zgradi kvalitetu skulpture!
>> U bečkom Kunstforumu otvorena maštovita izložba Igora Eškinje