U hrvatska kina došao je novi dokumentarac “Grace Jones: Bloodlight and Bami” koji (koliko god to zvučilo kao floskula) zaista baca novo, do sada neviđeno svjetlo na kultnu figuru svjetske pop-kulture i jednu od najznačajnijih pionirki moderne plesne glazbe. Film redateljice Sophie Fiennes koju poznajemo po filmovima “Pervertitov vodič kroz film” i “Pervertitov vodič kroz ideologiju” sniman je čak 12 godina, fokusirajući se na osobnu priču Grace Beverly Jones, odrasle u ekstremno siromašnoj jamajčanskoj obitelji, koja se s 13 godina preselila u New York gdje je prvo ostvarila karijeru supermodela, a potom i glumice, glazbenice i producentice koja je nepovratno promijenila uvriježene estetske i socijalne granice.
Slika oca zlostavljača
– Grace Jones? Uh, ona mi je uvijek bila zastrašujuća – rekao nam je iskreni taksist na povratku s hrvatske premijere filma u zagrebačkom kinu Europa, savršeno sažimajući sentiment koji je androgina i silovita Grace izazivala u muškarcima diljem svijeta. U filmu “Bloodlight and Bami” objasnit će da je svoje dominirajuće, pa i zastrašujuće kretnje i grimase zapravo preuzela od vlastita oca, zlostavljača čije će ožiljke još dugo nositi. Pred kamerama Sophie Fiennes sedamdesetogodišnja Grace vraća se na Jamajku, posjećujući otuđenu obitelj i tražeći tragove vlastita odrastanja u razgovoru s još uvijek živom susjedom, koja ju pamti od najranijih dana. Lice Grace Jones koje gledamo u ovom filmu daleko je od naslovnica Voguea i Ellea ili snimki glamuroznih tuluma u Studiju 54. Ona je sada umorna, ljutita, na trenutke tragična figura koja svojim kapitalom svjetske zvijezde maše kad ostane sama s računom za preskupi hotel ili kada joj suradnici otkažu svirku u studiju koji je već platila.
Granica tuge i ekstaze
Trenuci su to u kojima vidimo naličje nomadskog glazbeničkog života, kada u osami svoje sobe glamurozna diva više podsjeća na tužnog klauna nego na osobu koja čitave stadione baca u ekstazu: vidimo je i kao ljutitu ženu, i brižnu baku, ali i divlju ljubavnicu i autodestruktivnu osobu koja ne zna za odmor. Kao u kaleidoskopu, svaka njezina slika iznova se rastače i mijenja u kadrovima njezinih nastupa, kada već nakon prvog otpjevanog stiha padamo pred scenskom energijom koja ne blijedi. Da Grace Jones zapravo ne stari, otkrili smo na Dimensions festivalu u Puli, a sada i u filmu koji će, zahvaljujući mreži nezavisnih kina, u siječnju igrati u devet hrvatskih gradova.
Grace Beverly Jones, odrasle u ekstremno siromašnoj jamajčanskoj obitelji, koja se s 13 godina preselila u New York gdje je prvo ostvarila karijeru supermodela, a potom i glumice, glazbenice i producentice koja je nepovratno promijenila uvriježene estetske i socijalne granice Milena Zajović – ak je to ovo na sliki ne daj Bože sresti to – mene bi tresnul infarkt od straha – to treba pokazivati svaki dan osuđenicima na dugotrajne zatvorske kazne!