Croatia records i HRT prije mjesec dana objavili su komplet od devet kompaktnih ploča sa snimkama svih tridesetdviju klavirskih sonata Ludwiga van Beethovena u izvedbi Vladimira Krpana.
Doajen hrvatskog pijanizma i profesor emeritus Krpan izvodio je Beethovenove sonate tijekom deset godina na koncertima Festivala sv. Marka, i snimao ih u studijima HRT-a. Veliki pothvat i diskografsko izdanje svakako su svojevrsna kruna velike pijanističke i pedagoške karijere.
Na predstavljanju izdanja Vladimir Krpan i Vladimir Kranjčević govorili su o tradiciji i važnosti sviranja Beethovena u Zagrebu, u čemu je veliku ulogu odigrao Svetislav Stančić. I tom je prigodom ponovljena često citirana tvrdnja Hansa von Büllowa da su preludiji i fuge Johanna Sebastiana Bacha Stari zavjet, a Beethovenove sonate Novi zavjet za svakog pijanista.
Ali, Krpanov pothvat nije samo svjedočanstvo velike pijanističke prošlosti Zagreba. Ova godina bit će obilježena upravo Beethovenovim sonatama, u lijepom kontrapunktu velikog doprinosa stare garde, s novim pothvatom mlađih naraštaja, a sve pod okriljem Muzičke akademije.
Nova zgrada, lijepa koncertna dvorana u njoj s novim vrhunskim klavirima bili su poticaj sjajnom zagrebačkom pijanistu Đorđu Stanettiju da upravo s ciklusom izvedbi svih Beethovenovih sonata, i to kronološkim redom kako su nastajale, obilježi i proslavi 20. godišnjicu svog pedagoškog rada na Muzičkoj akademiji. Znak kontinuiteta je i činjenica da je Stanetti rad na Muzičkoj akademiji počeo već 1987. kao naslovni asistent upravo profesora Krpana, a u dva desetljeća iz njegove vlastite klase izašlo je 35 diplomiarnih pijanista i šest postdiplomanata.
Kako i priliči pravom pedagogu, Stanetti svoju obljetnicu slavi sa svojim ponajboljim učenicima koji, skupa sa svojim profesorom, nastupaju u ciklusu od sedam koncerata koji zagrebačkoj publici pruža rijetku priliku uživo čuti sve Beethovenove sonate u jednoj godini. Među njima su i Danijel Gašparović i Krešimir Starčević koji su se u projekt uključili ne samo kao pijanisti, nego i kao već iskusni i agilni organizatori glazbenih zbivanja, a uz svesrdnu logističku podršku Muzičke akademije.
Na samom početku ciklusa, pokazujući time koliko je Beethoven važan u njegovom postajanju pijanistom i umjetnikom, Stanetti je odsvirao majstorovu Sonatinu u G-duru. Upravo tu skladbu Stanetti je svirao na svom prvom javnom nastupu, kao devetogodišnjak i učenik prvog razreda Glazbene škole Pavao Markovac, a Beethoven mu je, kao mladiću, bio svojevrsni putokaz i prema Beču. Tamo je svojedobno pokucao na vrata i bio primljen u klasu profesora Brune Siedlhofera, također velikog autoriteta upravo za Beethovena.
U srijedu, 15. lipnja, u 20 sati u dvorani Blagoje Bersa na Muzičkoj akademiji počinje treći koncert ovog jedinstvenog ciklusa. Na rasporedu su sonate od rednog broja 11 do rednog broja 15, a uz svog profesora Stanettija sviraju ih Danijel Gašparović, Mia Miljković Đuzel i Kosjenka Turkulin.