KINOPREMIJERA

Prestiž

kino_prestiz.jpg
import
18.01.2007.
u 12:31

PRESTIGE, drama, 128 min., SAD/VB, 2006.; WB./Issa; R: Christopher Nolan; G: Hugh Jackman, Christian Bale, Michael Caine, Scarlett Johansson, David Bowie

Poput magije, "Prestiž" u Broadway Tkalči počeo je bez foršpana i reklama prije projekcije. E, pa dečki, samo tako nastavite, što ne preporučujemo Christopheru Nolanu. Teško je očekivati da će ikada više snimiti nešto tako super kao što je bio "Memento", ali kad je bio i naglašeno holivudiziran kao u "Batmanu" bio je zanimljiviji nego što je sada. Iako u filmu ima vremenskih skokova, iznenađenja, promišljane materije i ostalih Nolanovih majstorija, nešto tu daje prizvuk čistokrvnoj konstrukciji koja bi trebala, baš kao kakav mađioničarski trik, zaintrigirati publiku.

Čini se da uživanje u "Prestižu" ovisi upravo o tome koliko vam je mađioničarstvo bliska i zanimljiva tema, što znači da je Nolan promašio. Jer, dobar film je dobar kada je u stanju imati zanimljive likove bez obzira na područje njihova djelovanja. Hladnokrvniku poput dolje potpisanog inicijalima vrlo je teško prihvatiti zanos i slijepu podređenost života trikovima dvojice nekadašnjih kolega, a nakon nemilih događaja (smrt jedne supruge) ljutih rivala na sceni, jer mi je taj svijet odbojan (nepoznat), a takav ostaje i nakon filma. Uvodno pripovijedanje obznanjuje nam kako se svaki dobar trik sastoji iz tri dijela: zaloga (pokazivanje nečeg običnog), preokreta (obično pretvara u neobično) i prestiža (finale, vraćanje u prvobitno stanje, razrješenje). Po tim načelima stvarao se film koji, nakon otkrivanja tajne, baš kao što je slučaj s trikovima, ostavlja okus razočaranja.

Štoviše, toliko se na neka otkrivanja čeka da rezultat prestaje biti važan. Imajući na umu kako nas ne može zadiviti trikovima, jer na filmu je ionako sve moguće, a kamoli ne prikaz nestanka kanarinca iz kaveza, naglasak je stavljen na opsesiju razotkrivanja suparničkih tajni, osvetu i potragu za savršenstvom.

Život na prijelazu 19. u 20. stoljeće takvim je majstorima omogućavao slavu i novac, no razvitak znanosti i recikliranje dosadnih trikova probijanja metalnih okova nametali su nove zadatke kako bi se publika bez daha zadržala u krcatim dvoranama. Stoga upomoć stiže Nikola Tesla čiji zanos i opsesija bude gledateljsku pozornost, djeluju stvarno, uvjerljivo i zaokruženo. Upravo zbog toga bilo bi zanimljivije pratiti Teslu nakon požara u Coloradu od razrješenja slučaja naših junaka. (Ju. H.)

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije