Performans u SC-u

Vlasta Delimar izvodi "Lorelei" kao sjećanje na Željka Jermana

Vlasta Delimar
13.10.2010.
u 15:20

Uvođenjem glumaca u elementarnost performansa dobili smo interakciju dvaju medija čije nam različitosti donose nove mogućnosti.

“Lorelei” je osobna i kreativna priča umjetnice Vlaste Delimar vezana uz dio života proveden uz Željka Jermana, a bit će predstavljena u Galeriji SC-a u četvrtak u 20 sati. Posuđujući za performans naslov popularne njemačke pjesme o djevojci koja sjedi na stijeni uz Rajnu i čijoj se ljepoti dive mornari koji plove Rajnom sve dok ih ne proguta rijeka, Vlasta Delimar želi podsjetiti na istaknutoga konceptualnoga umjetnika s kojim je živjela niz godina.

Prema riječima umjetnice to je "Osobna priča koja se temelji ne samo na sentimentu proživljenoga zajedničkog života s Jermanom, nego i sva artistička događanja koja su se dogodila uz Jermana, počevši od učenja fotografije, prvih zajedničkih performansa do sudjelovanja drugih umjetnika u našim druženjima kao važnih faktora u formiranju moje umjetničke ličnosti.

Odlaskom jednog genija (umro 2006.) elementarne fotografije, melankolika i nepokolebljivog anarhista imam potrebu odati priznanje čovjeku koji mi je dao samopouzdanje te pokazao kroz vlastitu praksu koliko se isplati biti beskompromisan i svoj. Moji su radovi oduvijek imali miris Jermanova senzibiliteta, a sada kroz ovaj performans želim podsjetiti na važnost njegova utjecaja. Jerman je uvijek naglašavao hrabrost kao vrlo važnu odluku za našu umjetnost.

Ja, kao dobra učenica vjerno sam vježbala hrabrost i u tome često uspijevala.

Kolažno / montažna dekonstrukcija tradicionalnih oblika prikazivanja svakako je elementarna fotografija kojom je Jerman revolucionarno ušao u srž izrade fotografije pokazavši kroz put kemijskog procesa kako umjetnost može biti iskrena i jednostavna.

Neki su njegov put čak smatrali drskošću i proglašavali ga subverzivnim umjetnikom.

Iz ovoga je proizašao i naš zajednički put, a to je performans kojim smo htjeli promijeniti odnos djela i promatrača. Tako smo pomaknuli promatrača ispred djela, u prostor, na scenu pa je i sam promatrač imao svoj perceptivni performans.
U performansu „Lorelei“ pojavljuje se teatralnost koja se pronalazi u retoričkoj, plastičkoj i pikturalnoj problematici zaokružujući na taj način svu potrebnu likovnost.
Performans „Lorelei“ ima i elemente sceničnosti koju će dobro naglasiti glumci Suzana Brezovec i Sven Medvešek unijevši u performans kao tautološku formu segment imaginacije.
Uvođenjem glumaca u elementarnost performansa dobili smo interakciju dvaju medija čije nam različitosti donose nove mogućnosti, od pretapanja semantike do tehnologije izvedbe.
Mirta Jurilj na violončelu daje svu potrebnu dramatičnost, svirajući Lorelei. Cijeli prostor galerije odjeven je u crno platno fingirajući fotografsku tamnu komoru.
Pod galerije prekriven je fotopapirom na kojem se razvijačem ispisuju stihovi Lorelei.
Uz Lorelei Jerman je mantrično ulazio u svoje radne procese, procese elementarne fotografije.


Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije