Ako se spremate napustiti posao, ovih 5 stvari biste trebali obrisati s poslovnog računala
Napuštanje posla zahtijeva mnogo koraka, osobito ako ste već pronašli novo radno mjesto. Nakon što prođete kroz stresne intervjue za posao, pregovaranje o ponudi i postavljanje prijelaza, još uvijek postoji jedan ključni korak prije nego što se oprostite od svog starog posla, a to je brisanje svojih podataka s poslovnog računala ili laptopa. Često priručnici za zaposlenike nalažu što smijete, a što ne smijete obrisati, pa morate paziti da ne prekršite ta pravila. "Zaposlenici moraju biti jako oprezni da slučajno ili namjerno ne izbrišu ili kopiraju bilo koji vlasnički materijal poslodavca, kao što su e-pošta, kontakti, datoteke, dokumenti, softver i slično", rekla je Joanna Grama, pridružena potpredsjednica Vantage Technology Consultinga Skupina. Nakon što provjerite što možete izbrisati ili ponijeti sa sobom, evo pet stvari koje biste trebali obrisati s radnog računala da biste mogli na miru napustiti posao, piše HuffPost.
1. Osobne datoteke poput fotografija i dokumenata: U idealnom slučaju, ne biste trebali koristiti svoje radno računalo za osobne stvari, ali kako se granice između posla i života brišu, to je lako zaboraviti. Ako planirate napustiti to radno mjesto, najprije ćete se htjeti riješiti svih osobnih datoteka poput obiteljskih fotografija. "Zaposlenici bi trebali obrisati svoje osobne datoteke s radnog računala ili telefona prije nego što napuste poslodavca. Ako bih na svom poslovnom telefonu imala fotografije svoje djece, željela bih te datoteke premjestiti u vlastitu osobnu pohranu i obrisati ih s radnog uređaja", rekla je Grama. Ako ste preuzeli osjetljive dokumente koje ste željeli ispisati u svom uredu, poput poreznih ili drugih dokumenata, obavezno ih obrišite. "Toplo preporučujem brisanje osobnih datoteka, poreznih dokumenata, kontakata i osobnih fotografija", rekao je Nick Santora, CEO platforme za obuku o sigurnosnoj svijesti.
2. Vaša povijest pretraživanja: Grama je preporučila brisanje povijesti preglednika i svih lozinki koje je preglednik možda spremio za vas. Ako koriste Google Chrome, odaberite "Povijest", "Izbriši podatke o pregledavanju", a zatim odaberite odgovarajući vremenski raspon. U Firefoxu, nakon što odaberete "Povijest", imat ćete opciju "Očistiti nedavnu povijest".
3. Sve osobne aplikacije, softvere ili ekstenzije koje ste preuzeli: Ako ste preuzeli bankovnu aplikaciju na poslovni telefon, svakako ju deinstalirajte prije odlaska s posla. Također biste trebali razmisliti o sličnim aplikacijama na računalu. "Da sam preuzela aplikacije, softver ili ekstenzije preglednika za vlastitu upotrebu, a ne za potrebe tvrtke, vjerojatno bih i to izbrisala s radnog uređaja. Posljednjeg bih se dana također odjavila sa svih aktivnih aplikacija koje koristim za posao i ispraznila bih koš za smeće računala", rekla je Grama. Kao dio procesa čišćenja, razmislite trebate li ažurirati adresu e-pošte koju koristite za pretplatu na bilo koje usluge ili biltene.
4. Aplikacije i kolačiće za osobne poruke: Vaš poslodavac potencijalno može imati pristup vašim osobnim aplikacijama za razmjenu poruka, kao što su Apple Messages ili Google Hangouts, ako ih ostavite na svom radnom računalu, pa svakako uklonite i njih. "Mnogi će se ljudi prijaviti na svoje osobne račune na svom radnom računalu. Uvijek predlažem da se odjavite s njih i izbrišete kolačiće da ne bi ostali na radnom računalu", rekao je Andrew Stanek, voditelj podatkovne znanosti u Paveu, startupu za naknade. Web preglednici također pohranjuju kolačiće koji sadrže informacije o vašim aktivnostima i preferencijama.
5. Lozinke: Ako ste ikada koristili svoje radno računalo za bilo što osobno, možda ste spremili lozinku. Svakako ih obrišite prije odlaska. "Većinu vremena radna računala povremeno će se koristiti i kao osobni uređaji. To znači da bi vaše lozinke i računi za osobne web stranice također mogli ostati osim ako ih namjerno ne izbrišete s uređaja. Najbolje je isključiti bilo koju vrstu iClouda ili Google Synca da biste osigurali da nijedan od vaših osobnih podataka ne ostane vašem bivšem poslodavcu", zaključio je Santora.