Ponekad je i kreativan posao vrlo stresan, pogotovo ako se ljudi nađu pred nemogućim problemom ili zadanim rokovima. U želji da se problem što brže i efikasnije riješi ili da se isproduciraju nove ideje, taj pritisak će i genijalce natjerati na nevjerojatne pothvate. Istraživanje provedeno na sveučilištu Harvard i Duke u Sjevernoj Karolini zaključilo je da su kreativni tipovi ljudi češće skloniji varanju, nego oni manje kreativni.
- Veća kreativnost pomaže pojednicima riješiti teške zadaće u mnogim područjima, ali kreativna iskra može dovesti indvidualce do neetičkih postupaka koji tragaju za rješenjima kako riješti neki problem ili zadatak - kaže voditeljica istraživanja Francesca Gino.
Ispitanicima su ponudili novac za točne odgovore u ispitu, a oni su, za razliku od ostalih ispitanika, češće pribjegli varanju.
- Ljudi koji rade kreativni posao ili rade u uvjetima koji potiču kreativno razmišljanje mogu biti u rizičnoj situaciji kad se nađu licem u lice s moralnim dilemama - stoji u zaključku studije.
Pa zato ih i nazivamo kreativcima