Već godinama u ovo vrijeme desetke tisuća učenika i roditelja trese
upisna groznica. Za mjesto u željenoj školi treba imati samo petice, a
kako često ni one nisu dovoljne, dobro je pobrinuti se i za
dodatne bodove. Njih se stječe na više različitih načina (od učenja
nekoliko stranih jezika, paralelnog pohađanja dviju škola, zdravstvenih
i sl. razloga) i među odlikašima prednost daju superodlikašima.
Termini koji se zadnjih godina sve češće koriste sugeriraju zapravo da
smo nacija genijalaca u kojoj čak četrdesetak posto učenika osmi razred
završi s odličnim uspjehom. Da iza svih tih petica ne stoji uvijek
odgovarajuće znanje stručnjaci upozoravaju godinama. Dio ravnatelja
srednjih škola ovih dana priznaje nastavnici u osnovnim školama
popustljivi su, njihove ocjene u svjedodžbama su prenapuhane.
U sjeni priča o superodlikašima tako ostaju vrlo dobri učenici, čije
znanje možda nije slabije od pojedinih im vršnjaka superodlikaša, ali
su možda malo manje ambiciozni, malo više sramežljivi, malo pristojniji
i samozatajnji da bi se kad im ocjena visi između četvorke i petice
grebali za višu. Zbog toga pojedini ravnatelji najatraktivnijih
srednjih škola predlažu da se uvedu testovi, odnosno prijamni, koji bi
uz ocjene iz osnovne škole bili ulaznica za srednju. Možda je vrijeme
da prosvjetna vlast o tome ozbiljno razmisli.
RIJEČ - DVIJE