Nova programska shema Mreže TV donijela je renomirana novinarska lica u novim formatima. Jedno od njih je i Ratko Martinović koji će kroz koncept nedjeljnog talk-showa i tjednog komentara aktualnih i gorućih tema u emisiji "90 minuta" u studiju povezati i suočiti političare, novinare, poduzetnike i druge ključne društvene faktore.
"90 minuta" nije tipični politički talk-show, a ni klasična nedjeljna emisija. Odakle ideja za ovakav format?
Kako smo u zamisli od početka imali nedjeljnu emisiju, tako smo i analizirali najnovije trendove u televizijskim formatima diljem svijeta. Zaključak da klasični formati pomalo gube korak prilagodili smo ideji i dobili svojevrstan hibrid političkog talk-showa s društvenim okvirom, popodnevnu nedjeljnu emisiju s nešto ležernijim pristupom, te tjedni rezime, odnosno analizu aktualnih tema. Emisija se odvija kroz tri bloka. Prva dva odlikuju dvije ključne aktualnosti dok je treći više manje komentar ostalih zanimljivosti proteklog tjedna. Zamisao je da se kroz vrijeme u emisiji pojavljuju i ljudi iz svih ostalih društvenih polja, ne samo iz politike i novinarstva.
Barem kod nas neće izostati komentatora društvenih i političkih zbivanja...
Istina, ali ćemo se ovdje ozbiljno posvetiti i rješavanju problema, ne samo uobičajenoj dijagnostici. Isto tako ćemo uvijek pokušati pogoditi uzrok, a ne posljedicu. To u prijevodu znači da floskule i uhodani obrasci javnog ponašanja neće imati plodnog tla u ovako neposrednom formatu. A i sugovornici će ponekad biti u nezahvalnoj poziciji obrane nečega što se teško može obraniti - poput predizbornih obećanja, nespretnih izjava ili promašenih politika vlastitih kolega. I to pred ljudima koji su iz suparničkog tabora ili objektivni što se prosudbe tiče. Cilj svega je promocija ozbiljnijeg pristupa u dnevnoj politici, kao i strateškog planiranja koje nedostaje u diskursu. Mreža TV je idealna platforma za navedeno jer se kao televizija već istaknula kroz promociju pluralizma i komentiranje aktualnosti.
I televizija općenito pomalo pomiče vlastite nekoć konzervativne granice.
Veliki prodor novih medija i platformi poput YouTubea doslovno je prisilio televiziju na izlazak iz komfor zone i vlastitih okvira. To ne vidim kao nešto loše, dapače. Veći angažman onih zbog kojih sve ovo i radimo - gledatelja - te stalno povećalo u javnosti natjerat će i novinare na veću objektivnost, ležernost i prilagodbu. Mediji će se jednostavno morati vratiti svojim korijenima gdje ne predstavljaju nečije propagandne kanale već objektivno promatraju određene situacije i analiziraju ih kroz subjektivne analize gostiju. Sterilnost sadržaja i salonsko novinarstvo prepuštaju mjesto kritici, upućenosti u širi broj tema i snalažljivosti ovisno o trenutku. Gledatelj će u budućnosti biti i sukreator sadržaja, a voditelj više neće biti specijalist za jednu temu već 'katica za sve' spremna za pohvalu i kritiku. "90 minuta" možda nema tako pretencioznu ili vizionarsku zadaću, ali će ići u tom smjeru, uvriježenom na brojnim američkim televizijama. Drago mi je što je Mreža TV prepoznala ideju i što imamo mogućnost postupnog razvoja projekta.
Dakle, očekuje nas britka kritika zbivanja s dozom humora, ali i rješenja petlje u kojoj se društvo danas nalazi?
Kako termin ide nakon nedjeljnog ručka, nećemo ljude dovoditi u stanje mučnine (...smijeh...). Ali ćemo ih motivirati da netom prije početka novog radnog tjedna razmisle što i kako, a da u to nije uključena opcija 'odlazak iz Hrvatske'. Situaciju treba gledati pozitivno jer unatoč brojnim problemima u kojima se nalazimo - ništa nije izgubljeno. Nadam se da će u tom smjeru rezonirati i gosti, kao i gledatelji koje pozivam da svoje prijedloge sugovornika, tema i pitanja ostave i na Facebook stranici emisije "90 minuta". Što emisija bude dinamičnija, interaktivnija i konkretnija, to bolje.
Emisiju “90 MINUTA” možete pogledati svake nedjelje u 15:15 sati u programu Mreže TV, Plave TV i Vinkovačke TV ili na Youtube kanalu Mreža TV.