Mjesec koji je za nama (ožujak) osim po uzbudljivom početku nove sezone ostat će zapamćen i po čestom spominjanju dolaska novih (VN Tajlanda) i povratka nekih starih (VN Francuske) utrka u kalendar Formule 1. Jedna od povratnica trebala bi biti i VN Argentine. Barem je tako najavila predsjednica Argentine, Cristina Kirchner, prilikom posjeta Marcosu i Alejandru Patronelliju, prvoplasiranom i drugoplasiranom na ovogodišnjem reliju Dakar među quadovima.
Predsjednica je dodala da su pregovori završeni i čeka se samo potpis Bernieja Ecclestonea. Ugovor je na tri godine, a utrka bi se trebala održati u poznatom ljetovalištu Mar del Plata krajem studenoga ili početkom prosinca. Za završne pregovore zadužen je ministra turizma Enrique Meyer kojemu je predsjednica u šali poručila: Bolje mu je da dobije potpis ili se kunem da ću ga ubiti.
Po svemu sudeći Argentina je odlučila ostaviti značajan trag u auto-moto sportu u narednim godinama. Reli Dakar već je dogovoren za iduću godinu kao i utrka u Moto GP-u, domaćini su svjetskog prvenstva u reliju (WRC), u pregovorima su za IndyCar utrku. Uspiju li dovesti i Formulu 1 Argentina bi postala jedinstvena u svijetu po broju organiziranja najvećih i najvažnijih auto-moto utrka. Ulaganja su znatna. Argentina bi plaćala 22 milijuna dolara prava za utrku Formule 1, uz dodatna ulaganja iznos bi trebao narasti na četrdesetak milijuna dolara, no Argentinci očekuju da će zaraditi četiri do pet puta više od uloženoga.
Mar del Plata lijep je milijunski grad bogat plažama i hotelima kojeg u samo prva dva mjeseca u godini posjeti 3 milijuna turista. Ima predivnu aveniju koja se proteže duž obale, te međunarodnu zračnu luku, ali to nisu bili razlozi za odabir Mar del Plate kao domaćina utrke. Uz sve nabrojano razlog je bio, vjerovali ili ne, politički. Nije tajna da je Bernie želio da se utrka održi u Buenos Airesu gdje već postoji autodrom Juan y Oscar Galvez. Čak je i na početku pregovora Hermann Tilke posjetio stazu da snimi situaciju i predloži preinake na stazi. Problem Buenos Airesa jest što gradonačelnik nije član vladajuće političke stranke.
Zbog svega toga čini se da ćemo imati još jednu gradsku utrku u kalendaru Formule 1. Sama staza dizajnirana je još 2009. g. kada su započeli pregovori i ima 18 zavoja. Duljina staze je više od 5.000 metara, širina između 12 i 16 metara. Testovi u simulatoru pokazali su da bi za krug bilo potrebno 1 minuta i 33 sekunda s prosječnom brzinom od 193 km/h. Objavljeno je i da bi se teoretski mogla postići brzina od 321 km/h.
Argentina se vraća?
Najveći stručnjak formule 1 u Hrvatskoj Mladen Jergović uz to što piše za sportski tjednik Max! ima i svoj portal MladenJergovic.com s kojega prenosimo tekst o povratku F1 u Argentinu
Komentara 1
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
boze!