ROBERT FERLIN Riječki novinar i voditelj priča o "Nedjeljom popodne" koje radi, što voli gledati na televiziji, o radijskim voditeljima i razvodu braka

Veza s Barbarom skupo me košta

desno1.jpg
import
13.10.2005.
u 11:46

Robert Ferlin glavni je voditelj emisije "Nedjeljnom popodne" koja se prošloga tjedna počelo prikazivati na HTV-u, a priziva u sjećanje nekadašnja nedjeljna popodneva Saše Zalepugina koja se pamte kao neke od najpopularnijih emisija iz povijesti nekdašnje RTV Zagreb.
Ferlin ugošćuje dva glavna gosta, cijelo je vrijeme u studiju, a partnerica mu je Nevena Rendeli. Obojima im je žao, kaže Robert, što neće biti mnogo mogućnosti za međusobna prepucavanja jer vide se samo na početku i na kraju emisije.

EKRAN: Optimizam sjećanja je paklena stvar. Zbog toga se nekadašnjih televizijskih nedjeljnih poslijepodneva sjećamo kao nečeg sjajnog. Što se vama čini, koliko je to onda bilo sjajno i koliko vam je teško zbog toga danas raditi dobru emisiju?
FERLIN: Osjećam pozitivan strah, pozitivnu tremu. I moja su sjećanja pozitivna pa sam se, za svaki slučaj, konzultirao s prijateljima. Uglavnom, kad sam ih pitao, sjećaju se poput mene Dave Allena, Bennyja Hilla i sličnih, i u cjelini mozaične emisije. Ispada da se svi moji prijatelji, moja generacija, sjeća toga televizijskog nedjeljnog poslijepodneva. Moja osobna sjećanja na tu emisiju su vrlo pozitivna: nisam, naime, morao učiti. Jer nedjeljom popodne se inače pripremalo za školu. A meni su starci dopuštali da gledam televiziju, što znači da nisam morao učiti. Usto, pamtim da je to vrijeme bilo vrijeme obiteljskih okupljanja, zajedničih ručkova, grickalica i kolača. Ovo nedjeljno popodne će biti na tragu onoga upravo po tomu što će biti mozaično, sadržavat će puno priloga od sporta, preko glazbe do filma i mode... Dakle, trebalo bi biti za svakog gledatelja ponešto. Znam da je to grozna floskula i da najčešće nije tako, ali mislim da u ovoj emisiji doista svatko može pronaći nešto za sebe.

EKRAN: S obzirom na to da ste radijski novinar, niste samo govoreća glava. Koliko imate upliva na scenarij?
FERLIN: To što nisam govoreća glava to se baš i nije vidjelo lani u "Studiju 10". Ha, ha, ha... Pa to je ono što mi se odmah svidjelo kad mi je urednica Vesna Karuza predložila ovaj posao. Odmah mi je rekla da nisam govoreća glava, što njoj odgovara jer emisija nema scenarija. A bez scenarija i bez pisane pripreme radim već petnaest godina na Hrvatskom radiju i na taj način najbolje funkcioniram. Usto, Vesna Karuza je naglasila kako je željela baš Nevenu i mene zato što smo novinari, a ne spikeri.

EKRAN: Mnogi kažu da je Vesna Karuza teške osoba s kojom je u početku sjajno i bajno, a poslije...
FERLIN: Sami kažete "u početku je sjajno i bajno". Mi smo tek u početku. Zasad mi se sviđa njezin način razmišljanja, ambicioznost i projekti koje je dosad radila. Još nismo stigli do onog drugog dijela pa mi je zasad ugodno s njom raditi. Ako je previše zahtjevna mislim da to može ići samo gledateljima u korist.

EKRAN: Što mislite, zašto nisu uspjeli projekti poput "Od 5 do 7" i slični?
FERLIN: Zato što je bila predugačka stanka između onih nekadašnjih nedjeljnih poslijepodneva i ovih sadašnjih projekata. A emisije koje su se pokušale stvarati imale su temeljnu manu - predugačke priloge. Ako, recimo, prilog o modi traje 15-ak minuta, ja kao muškarac kojeg to ne zanima odlazim od ekrana. Isto je ako je prilog o sportu predug, gledateljice će ustati i otići. U ovom našem nedjeljnom popodnevu prilozi, mislim, imaju dobru mjeru, traju oko pet do sedam minuta.

EKRAN: "Studio 10" pratile su najrazličitije priče poput one da je Nina Badrić uredno dobivala honorare, a vaši su kasnili gotovo cijelu sezonu. Što je istina?
FERLIN: Nije točno. Naime, ja sam cijelu sezonu radio za svoju plaću, koja je stizala na vrijeme i putne troškove...

EKRAN: Hoćete reći da je Nina dobivala, kako se pričalo, goleme honorare a vi samo plaću?
FERLIN: Da. Dobivao sam plaću i putne troškove. Poznato je kako vanjski suradnici mogu mnogo bolje zaraditi, odnosno mogu naplatiti sve što rade za razliku od zaposlenika HRT-a. Problem Hrvatske radiotelevizije jest u tomu što ljude izvana mnogo više cijeni i bolje plaća od onih koje ima u kući. Ne mislim time reći da vanjski suradnici ne vrijede. Štoviše, mislim da ako neki urednik angažira neku facu, onda je treba i platiti, ali nevjerojatno mi je koliko su zaposlenici često podcijenjeni.

EKRAN: Zašto?
FERLIN: Čini mi se da običnim ljudima radio mnogo više znači od onih koji su dio medija ili prate medije. Nekakva moja jednadžba uloženog vremena nakon kojeg bi te ljudi mogli prepoznati bila bi da pet godina radiš u novinama, pet mjeseci na radiju i pet dana na televiziji. Meni su nudili da pređem u Zagreb, ali bolje se osjećam na Radio Rijeci. Mi s mora smo drukčijeg mentaliteta od onih s kontinenta. Ne želim reći da je to bolje ili lošije, samo drukčije
.
EKRAN: "Studio 10" je emisija koju su pratile mnoge priče, od sukoba francuske i hrvatske ekipe do visokih honorara Nine Badrić... Što je istina?
FERLIN: O pokojniku sve najbolje! Meni je zapravo to bilo zabavno raditi, pogotovo s Ninom jer je ona iznimno zabavna i duhovita osoba. Sukobi unutar ekipe - ja sam bio dio francuske ekipe jer je na meni inzistirala Ljerka Milčić, a s druge strane sam dio hrvatske ekipe jer sam s HRT-a, bio sam na hrvatskoj plaći i hrvatskom mentalitetu. Tako sam se nastojao distancirati od bilo kakvih sukoba i nastojao sam se zabaviti u svemu tomu. Znam da se gledalo jer me klinci nisu tražili autograme tijekom ljeta uzalud. Istina je i to da je ta emisija vratila glazbu u prime time na Hrvatsku televiziju, a istina je i to da je sve bilo organizirano kao mali festival svake subote. Ali za glazbenike koji su prigovarali jer nisu imali gdje predstaviti ono što rade ta je emisija bila sjajna. Možda bi bilo bolje da su umjesto mene uz Ninu angažirali nekakvog hrvatskog mistera koji bi dobivao tekst poput mene, a kojeg bi ljepše bilo vidjeti na ekranu od mene.

EKRAN: Jeste li se loše osjećali zato što ste znali da ste potplaćeni u odnosu na Ninu Badrić?
FERLIN: Ne, divio sam joj se na neki način jer nju su zvali, postavila je svoje uvjete i svoje je ime naplatila na neki način. Ja tu samo mogu reći: skidam kapu. A tko je meni kriv što se ne mogu naplatiti? Moja je sreća što sam bio u surovoj kapitalističkoj Americi i vidio kako se neka imena naplaćuju i te kako, a oni koji možda i više rade dobivaju manje. Naša je nesreća što smo odrasli u sistemu koji je dijelio svima jednako. Ja se mogu žaliti jedino kao TV-pretplatnik što je dio moje plaće išao za Ninin honorar.

EKRAN: Što volite gledati na TV-u?
FERLIN: Volim gledati filmove na televiziji. Imam prijatelja koji ima videoteku i znam mu reći da ne želim njegov film, nego film želim vidjeti na televiziji. Gledam jer mi je to fora. Jedno sam vrijeme bio zaluđen DVD-om, tehnikom uopće. Međutim, gledati film na TV-u mi je kao i u kinu. Sili te da se koncentriraš na sadržaj, ne možeš prekinuti kad želiš, moraš gledati od početka do kraja. Osim filmova ne propuštam informativni program, vjerojatno zbog posla koji radim, volim gledati "Večernju školu", "Zlikavce", sve humoristične serije... Ljetos sam, primjerice, valjda zbog godišnjih odmora, gledao "Tree Hill", nekad sam gledao "Seks i grad", gledam Gilmorice...

EKRAN: Što radijske ljude drži čvrsto uz radio? Mnogi su spremni pokušati na televiziji, ali radija se "drže kao pijan plota".
FERLIN: Pojavom još dviju nacionalnih televizija došlo je do hiperinflacije voditelja i "voditelja". A na radiju su uspijevali samo ljudi koji su valjali. I mnogo (današnjih!) televizijskih voditelja na HTV-u su ljudi koji imaju radijsko iskustvo. Radio je izvrstan temelj za TV-karijeru i nastup pred kamerama. Svojedobno je u "Večernjaku", a mi s radija to smo gutali, u "Ekranu" pisala Ana Lendvaj "Slušalicu". Ona je bila jedino stvorenje koje se bavilo radijom i radijskim voditeljima. Radio oduvijek ima dušu, a televizija je razgolićivala ljude. Na radiju si skriven, magičan, visok i lijep. Na radiju možeš biti Brad Pitt ili George Clooney, i to sve samo zato što imaš dimenziju glasa. Dobro, glas se isto može opiturat, ali nastup uživo na televiziji sasvim te ogoli. Oni koji dolaze s radija na televiziju nikad se s njom ne sažive do kraja, ona im je uvijek dobro iskustvo, eksperiment. Jer televizija je surova, koristi te godinu, tri, pet... Davno su prošla vremena Olivera Mlakara, Saše Zalepugina, Miće Orlovića i Minje Subote kad je 22 milijuna ljudi poznavalo jedinih dobrih pet voditelja koji su s pravom bili zvijezde. Danas, zbog hiperinflacije, ima puno voditeljske kuruze i rekao bih jednostavno da je sve malo otišlo vrit. A radio je uvijek bio i ostao sa svojim vrijednostima, i jednako su već godinam vrijedni - Siniša Švec i Turki iz Zagreba, Jadran Marinković iz Splita ili Edi Maružin (Gustaf) s Radio Pule. E da, mnogi se čude kad čuju da je Edi iz Gustafa sjajan voditelj, kako je pola te ekipe na radiju, te imaju nešto slično zagrebačkoj "Zločestoj djeci" što se zove "Škvadramobil", a imali su političkih problema. Naime, kad je netko digao spomenik zvan Hrvatska ptica u zrak, oni su naravno pitali koja ptica najviše leti. Odgovor je bio - hrvatska! Na radiju se može puno više negoli na televiziji, pa svi mi koji volimo biti slobodni i nesputani više volimo biti na radiju negoli na televiziji.

EKRAN: Vaša radijska "Tužibaba" vrlo je slušana emisija. Priča se da zahvaljujući njoj dobivate voditeljske angažmane za sva moguća događanja na Kvarneru?
FERLIN: Ne znam koliko je to zahvaljujući emisiji. A da je postala kultna jest, ali ne bih rekao da je kultna zahvaljujući meni, nego slušateljima. Ja nemam zadanu temu, a katkad sam grub, ciničan i prekidam onoga tko nazove, ako mi se čini da je samo nekoliko sekundi predugačak. Katkad sam nehuman i mizantrop, ali mislim da sam baš zato stekao krug slušatelja. A što se tiče gaža vjerojatno sam mnoge zaintrigirao ciničnim komentarima. Uostalom, odrastao sam na montypythonovcima, na ciničnim komentarima i iščašenom humoru. Mislim da je netko iz "Frigidne utičnice" sa Stojedinice provalio: "Što ih više gaziš, više te vole", a ja se toga držim. I slušatelji mi pokazuju da sam na dobrom tragu. Osobno ne volim snishodljive ljude i komentare. Nikad ne podilazim slušateljima, ali i ne idem džonom na one koji ne idu tako na mene. Nisam napuhana veličina, znam gdje mi je mjesto i takav sam. Uostalom, radim posao koji volim. Jednom mi je otac rekao kako ne može vjerovati što radim tim ljudima, a još me i plaćaju za to, i ugodno mi je tamo gdje radim. Pa ako se tome pridoda barem jedan posto talenta, onda je to - to!

EKRAN: Sad već drugu sezonu radite u Zagrebu. Hoćete li se preseliti iz Rijeke?
FERLIN: Ne, nipošto. Moja su djeca u Rijeci i zbog njih ne želim mijenjati grad. Sin Nikola mi je osmoškolac, a kći Martina srednjoškolka. Jako smo povezani, ja njih obožavam a oni mene, valjda jer sam im tata, vole. Ako ne svaki, onda se svaki drugi dan moramo vidjeti. S obzirom na to da sad postoji dobra autocesta, nema nikakvog razloga da se samo zbog posla selim u Zagreb. Uostalom, Vesna Karuza mi priloge za "Nedjeljom popodne" šalje elektroničnom poštom, pa je dovoljno da se u Zagrebu vidimo tek u nedjelju prijepodne i dogovorimo sitnice.

EKRAN: Kad vas ogovaraju zavide vam na dobrom odnosu s djecom. Koji je vaš roditeljski recept?
FERLIN: Nastojim svojoj djeci ponajprije biti prijatelj pa tek onda tata kojeg se katkad može poslušati. Puno razgovaram s njima i trudim se ne prodavati im floskule. Recimo, tražili su od mene da prestanem pušiti. Znajući da sam ovisnik, nisam im dao lažno obećanje nego sam obećao da neću pušiti pred njima. I toga se držim.

EKRAN: Imaju li vaša djeca televizijsko-voditeljskih ambicija?
FERLIN: Moja kći vodi ponekad školske priredbe jer svi misle kako "Ferlinova mala" to mora raditi. Ali čini mi se da je sramežljiva i da je to previše ne zanima. Više sluha ima za jezike i govori već tečno tri jezika - engleski, talijanski i španjolski. Sin uopće nema ambicije za takvo što. Njega zanima nogomet. Trenira u NK Rijeci, ali je trenutačno na posudbi u NK Zametu.

EKRAN: Sin će vam se, dakle, oženiti manekenkom?
FERLIN: Još je premlad za ženidbu, ali kad vidim kakve mu se cure sviđaju, ne bi me začudilo da mi snaha postane manekenka.

EKRAN: Kad već spominjemo ženidbe, čujem da Barbara Kolar često uoči blagdana kupuje na riječkoj tržnici...
FERLIN: Valjda je riječka tržnica bolje opskrbljena od zagrebačkih.

EKRAN: Javna je tajna da ste u vezi s Barbarom. S obzirom na to da se ne želite preseliti u Zagreb, kako funkcionira veza na daljinu?
FERLIN: Skupo.Točno onoliko koliko stoji cestarina Zagreb - Rijeka.

EKRAN: Ako se ne varam, upoznali ste se na snimanju emisije "Svakog gosta tri dana dosta". Vama tri dana očito nije bilo previše?
FERLIN: Dobro ste čuli, ali volio bih da ovaj razgovor prođe bez tih pitanja.

EKRAN: Kad ste se razveli otputovali ste u Ameriku. Mislili ste se preseliti?
FERLIN: Ne. Ali išlo mi je na živce što me svi nešto moraju pitati o tom razvodu koji je prošao vrlo civilizirano. Međutim, kako sam vodio dječji festival u hrvatskoj njujorškoj zajednici, nakon festivala 2000. godine naprosto sam produljio svoj boravak u Americi na tri mjeseca.

Želite prijaviti greške?