Vjerojatno vam je teško zamisliti da su nekada prozori u avionu bili u obliku kvadrata?
Neime, tek su pedesetih godina uvedeni prozori ovalnog ili okruglog oblika kakve mi poznajemo danas.
Prozori su ranije bili prava propast, ali to nitko nikada nije znao.
Nakon rekonstrukcije dvaju nesreća iz 1954.: let 781 i let 201 za Johannesburg, donesen je zaključak da je uzrok nesreće bila i strukturalna slabost aviona. Jedan od uzroka strukturalne slabosti je bilo i naprezanje u kutovima kvadrata prozora aviona. Oštri kutovi kvadrata dosegnuli su pritisak tri puta veći nego igdje drugdje u kabini, te dodatno pogoršali samu situaciju nesreće.
Nakon takve rekonstrukcije, inženjeri aviona uvidjeli su greške te odlučili ne izlagati avione bespotrebnom riziku.
Danas avione s kvadratni prozorima možete vidjeti još samo u muzejima i starim fotografijama.
>>Kultni avion sletio u Zagreb. Pogledajte snimku!
Meni je veća enigma zašto su se mijenjali hrvatski novinski vlasnici za austrijske, pa austrijski za srpske... Koja je to tek kvadratura kruga...