Nakon nešto više od dva mjeseca, pedeset najtraženijih hrvatskih
artikala ponovno smo stavili pod povećalo i usporedili njihove cijene u
našim najvećim trgovinama. Potrošačka košarica sada je jeftinija, u
prosjeku, 40 kuna, što je uistinu razlog za veselje. Dijelom je tomu
tako i zbog proljeća, tj. sezona je voća i povrća kojem, kako živa u
termometru raste, cijena pada.
Skuplje slastice
Zanimljivo je da su cijene u ova dva mjeseca najpostojanije u
Mercatoru, dok svi drugi lanci često “miksaju” tražeći najpovoljniju
formulu. Iako je cijena mlijeka posljednjih tjedana pala, mliječni
proizvodi uglavnom nisu slijedili taj trend.
Naprotiv, mnogima je cijena rasla, najviše sirnom namazu ABC, koji je u
nekim lancima skuplji i dvije kune. Slastice, primjerice bajadere,
također su poskupjele u odnosu na posljednje istraživanje cijena, ali
zato je svinjetini u većini trgovačkih lanaca cijena pal. Najveći skok
u cijeni bilježi papirnata galanterija, prije svega toaletni papir,
koji je u nekim lancima danas skuplji i četiri kune nego potkraj
siječnja.
U međuvremenu su se cijene ulja izjednačile u svim trgovačkim lancima,
pa tako Zvijezdino suncokretovo ulje svuda stoji 13,49 kuna. Svoju
staru cijenu zadržali su i neki od najprepoznatljivijih domaćih
proizvoda – Franckova popularna ciglica, vegeta u limenci i palenta,
dok su se cijene čokolade, piletine, deterdženta za rublje... mijenjale
iz tjedna u tjedan.
Akcijske cijene
Kako se bliži Uskrs, trgovački su lanci ušli u tjedan sniženja pa neke
artikle nude po akcijskoj cijeni. Najdrastičniji primjer je Iločki
traminac, butelja kojega na akciji u Konzumu stoji nevjerojatnih 26,99,
čak trinaest kuna manje nego u drugim trgovinama. Kada je riječ o
osobnoj higijeni, cijene šampona, sapuna i gelova za tuširanje nisu se
bitno mijenjale, a mnoge će razveseliti podatak da su upravo u
proljeće, kada je sezona velikogh spremanja, pojeftinila sredstva za
čišćenje.
I mesne su prerađevine pojeftinile pa je i zato košarica 50 domaćih
proizvoda u travnju pristupačnija nego u siječnju. No, te promjene
cijena kupci zapravo i ne primjećuju jer se korigiraju od dana do dana
ili od akcije do akcije, a kod većine artikala riječ je o korekciji od
tek nekoliko lipa.
Košarica bez ipercoopa, ali s getroom
Uspoređujući cijene, pokušali smo va, predstaviti i cijene ovih pedeset artikala iz velikog talijanskog lanca Ipercoop, no tamo su nam, uz izričitu zabranu direktora, onemogućili popisivanje cijena, a nisu nam ih željeli niti ustupiti. U siječanjskom istraživanju nismo imali cijene iz Getroa, koje vam sada donosimo, tako da možete uporediti cijene istih artikala u pet različitih velikih marketa. Neki lanci nisu imali dostupne sve artikle pa se košarica čini povoljnijom kod njih, ali treba uzeti u obzir da nisu u konkurenciji sve cijene. Odlučite li se na internet-šoping špeceraja, budite spremni na odstupanja u cijeni. Trgovine tu razliku u cijeni pravdaju povećanim troškovima. (ms)