USPOREDBA Ukupna cijena pedeset najtraženijih proizvoda u vodećim trgovačkim lancima manja je nego što je bila u siječnju

Cijene se uglavnom korigiraju neprimjetno, po nekoliko lipa

02.04.2009.
u 21:51

Nakon nešto više od dva mjeseca, pedeset najtraženijih hrvatskih artikala ponovno smo stavili pod povećalo i usporedili njihove cijene u našim najvećim trgovinama. Potrošačka košarica sada je jeftinija, u prosjeku, 40 kuna, što je uistinu razlog za veselje. Dijelom je tomu tako i zbog proljeća, tj. sezona je voća i povrća kojem, kako živa u termometru raste, cijena pada.

Skuplje slastice
Zanimljivo je da su cijene u ova dva mjeseca najpostojanije u Mercatoru, dok svi drugi lanci često “miksaju” tražeći najpovoljniju formulu. Iako je cijena mlijeka posljednjih tjedana pala, mliječni proizvodi uglavnom nisu slijedili taj trend.

Naprotiv, mnogima je cijena rasla, najviše sirnom namazu ABC, koji je u nekim lancima skuplji i dvije kune. Slastice, primjerice bajadere, također su poskupjele u odnosu na posljednje istraživanje cijena, ali zato je svinjetini u većini trgovačkih lanaca cijena pal. Najveći skok u cijeni bilježi papirnata galanterija, prije svega toaletni papir, koji je u nekim lancima danas skuplji i četiri kune nego potkraj siječnja.

U međuvremenu su se cijene ulja izjednačile u svim trgovačkim lancima, pa tako Zvijezdino suncokretovo ulje svuda stoji 13,49 kuna. Svoju staru cijenu zadržali su i neki od najprepoznatljivijih domaćih proizvoda – Franckova popularna ciglica, vegeta u limenci i palenta, dok su se cijene čokolade, piletine, deterdženta za rublje... mijenjale iz tjedna u tjedan.

Akcijske cijene
Kako se bliži Uskrs, trgovački su lanci ušli u tjedan sniženja pa neke artikle nude po akcijskoj cijeni. Najdrastičniji primjer je Iločki traminac, butelja kojega na akciji u Konzumu stoji nevjerojatnih 26,99, čak trinaest kuna manje nego u drugim trgovinama. Kada je riječ o osobnoj higijeni, cijene šampona, sapuna i gelova za tuširanje nisu se bitno mijenjale, a mnoge će razveseliti podatak da su upravo u proljeće, kada je sezona velikogh spremanja, pojeftinila sredstva za čišćenje.

I mesne su prerađevine pojeftinile pa je i zato košarica 50 domaćih proizvoda u travnju pristupačnija nego u siječnju. No, te promjene cijena kupci zapravo i ne primjećuju jer se korigiraju od dana do dana ili od akcije do akcije, a kod većine artikala riječ je o korekciji od tek nekoliko lipa.


Košarica bez ipercoopa, ali s getroom

Uspoređujući cijene, pokušali smo va, predstaviti 
i cijene ovih pedeset artikala iz velikog talijanskog lanca Ipercoop, no tamo su nam, uz izričitu zabranu direktora, onemogućili popisivanje cijena, a nisu nam ih željeli niti ustupiti. U siječanjskom istraživanju nismo imali cijene iz Getroa, koje vam sada donosimo, tako da možete uporediti cijene istih artikala u 
pet različitih velikih marketa. Neki lanci nisu imali dostupne sve artikle pa se košarica čini povoljnijom 
kod njih, ali treba uzeti u obzir da nisu u konkurenciji sve cijene. Odlučite li se na internet-šoping špeceraja, budite spremni na odstupanja u cijeni. Trgovine tu razliku u cijeni pravdaju povećanim troškovima. (ms)

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije