JEFTINIJE TELEFONIRANJE

Dopušten rad virtualnih mobilnih operatera u BiH

12.02.2009.
u 23:00

Nova politika sektora telekomunikacija u BiH, koja je prihvaćena za četverogodišnje razdoblje, omogućit će uvođenje virtualnih mobilnih operatera (MVNO) do kraja 2010. godine. U pitanju su tvrtke koje nemaju vlastitu opremu za mobilno komuniciranje nego zajedno s lokalnim operaterima pružaju usluge mobilne telefonije.

Zaštita podataka
Ovakva usluga je u zemljama Europe već napravila revoluciju i omogućila telefoniranje po daleko nižim cijenama, ali i pružila kvalitetniju uslugu. U zemljama gdje postoje ovi operateri, cijene su pale skoro za 30 posto.

- Uvođenjem najnovijih switch tehnologija, virtualnih privatnih mreža te korištenjem novih mrežnih protokola bit će omogućeni jeftiniji servisi visoke kvalitete i sigurnosti, a posebno za poslovne aplikacije koje traže povećanu sigurnost i zaštitu podataka uz zajamčene prijenosne kapacitete, navodi se u novoj politici sektora telekomunikacija u BiH.

Time se jasno otvara mogućnost djelovanja virtualnih mobilnih operatera kojima Eronet, M:tel i BH Telecom, jednako kao i u slučaju fiksne telefonije, trebaju omogućiti pružanje usluge mobilne telefonije. Uvođenje virtualnih operatera dio je obveza koje je Bosna i Hercegovina potpisala o suradnji u oblasti telekomunikacija.

To podrazumijeva i osiguranje potpune konkurentnosti na tržištu telekomunikacija, kroz nastavak liberalizacije fiksnih, mobilnih i internetskih operatera, potpunim definiranjem pravila interkonekcije. Tvrtke u sklopu MVNO projekta su u velikoj ekspanziji i za sada ne predstavljaju klasičnu konkurenciju postojećim mobilnim operaterima koji imaju licence za rad. Njihovo poslovanje zasniva se na tome da zajedno s lokalnim mobilnim operaterima razvijaju nove ponude.

Tržišna prednost
Danas u prosjeku na tržištu EU-a virtualni operateri drže više od 10 posto tržišta, a u najrazvijenijim sjevernoeuropskim zemljama i više od 20 posto. Mobilni operateri koji su prvi prihvatili virtualne operatere i razvili dobru veleprodajnu strategiju bili su redovito pobjednici ove igre te ostvarili znatnu tržišnu prednost i u prihodima i u ukupnom broju korisnika.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije