Zabrinjavajuće

Evo kako potrošači masovno varaju trgovce

trgovina
Foto: ilustracija
27.12.2014.
u 13:15

Čak 97 posto ispitanih prodavača reklo je da ima spoznaje o varanju od strane kupaca

Regionalna organizacija za zaštitu potrošača (ROZP), "potaknuta informacijom da se u Hrvatskoj godišnje u hrvatskim trgovinama otuđi robe u vrijednosti od 988 milijuna kuna", na svojim je stranicama objavila rezultate anonimne ankete s prodavačima u trgovačkim centrima provedene u studenom. Rezultati su, tvrde, iznenađujuće nepovoljni za potrošače.

Čak 97 posto ispitanih reklo je da ima spoznaje o varanju od strane kupaca, a 79 posto potvrdilo ih je da su varanju osobno svjedočili. Iako Zakon o zaštiti potrošača ne predviđa "crnu listu" ni trgovaca ni potrošača, 87 posto ispi da njihova trgova posjeduju istu.

Evo na koje načine prema ROZP-u potrošači varaju prodavače:

Varanje kod vaganja proizvoda: Najčešća je pojava kod kupovine voća, povrća i drugih proizvoda u rinfuzi.        

  • Napunjenu vrećicu potrošač drži u ruci i spušta na vagu samo do njemu prihvatljive težine, te u tom trenutku uzme naljepnicu s težinom i cijenom
  • Napunjenu vrećicu stavi na vagu, ali rukom podiže postolje vage dok ne dobije prihvatljivu težinu i tada uzme naljepnicu.
  • Vagne sadržaj u vrećici i uzme naljepnicu, pa potom dopuni sadržaj vrećice
  • Napuni vrećicu sa proizvodom, ali uzme naljepnicu za sličan proizvod niže cijene

Degustacija: Najčešća pojava kod sušenog i/ili kandiranog voća u rinfuzi, peciva i slatkiša        

  • Po ulasku u trgovinu potrošač prvo navrati do sušenog i/ili kandiranog voća u rinfuzi, uzme šaku voća i jede uz razgledavanje ostalih proizvoda i tako čak nekoliko puta prilikom jedne posjete trgovini.   
  • Potrošač uzme pecivo i pojede do kase i ne pokaže naljepnicu da je uzeo isto
  • Potrošač uzme čokoladu, manji slatkiš ili sladoled i pojede na putu do kase

Unošenje prazne ambalaže: Najčešće je pojava sa ambalažom marke trgovine (npr. „Clever“, „K-plus“ i sl.)        

  • Potrošač unese praznu ambalažu za jaja od branda druge trgovine, potajice prebaci jaja iz druge kutije u trgovini u svoju kutiju i na kasi tvrdi da je ta jaja donio sa sobom iz druge trgovine  
  • Potrošač unese praznu kutiju proizvoda iz druge trgovine, na kojoj je naljepnica za cijenom iz te trgovine i zamijeni sadržaj, tvrdeći na kasi da je to kupio u drugoj trgovini

Otuđivanje proizvoda: Najčešća pojava je sa robom opće namjene, kao što su maramice, odjevni predmeti, proizvodi za osobnu uporabu        

  • Potrošač isprobava nekoliko odjevnih proizvoda po nekoliko puta, posebno u vrijeme gužvi i sasvim slučajno jedan ili čak više odjevnih predmeta ostane ispod njegove stare robe, koju je obukao ne našavši ono što je tražio 
  • Kod isprobavanja maskare i šminke, sasvim slučajno nekoliko komada odabranog proizvoda završi u torbici ili džepu, a jedan se kupi tj. plati na kasi.

>> Ovo su trikovi kojima se služe trgovci kako bi vas natjerali da potrošite više

>> Usporedili smo cijene na tržnicama 10 gradova!

Komentara 109

TV
tvrdapixa
13:48 27.12.2014.

E, moji naivci, trgovci su ove "krađe" ionako debelo ukalkulirali u svoje cjene!

ML
Mlad75
14:18 27.12.2014.

S obzirom koliko trgovci varaju potrošače, ovo nije niti vrijedno spomena...od toga da im se uvaljuje nekvalitetno voće koje je smrznuto pa dok ga doneset kući ono se odmrzne i onda ga komotno možete baciti u kantu za smeće jerr je ne jestivo......podvaljuju sniženja i ako to nisu jer prvo podignu cjenu.....prodaju staro meso pod svježe, isto tako i povrće......one stare fore da vam sve pod 9.99 uvijek naplate deset kuna,....nekvalitetnu robu podvaljuju pod brend i reklamiraju kao kvalitetno,....truju vas hranom koja u sebi ima otrovne sastojke a da vas ne upozore na to jer eto uspjeli su izlobirat da se i takva roba može naći na policama.....uglavnom koliko oni nas potkradaju, zavaravaju, podvaljuju razno razne "zdrave" proizvode, ...mi smo male bebe za njih.....da ne govorim kolike su im marže, pa se brane da je tržište slobodno pa da možemo kupovati kod drugih ako nam kod njih ne paše, a u stvri svi su u dogovoru pa jedini naivci i prevareni ispadnemo mi....uglavnom kad već kupe lješnjak i orah po 25 kuna a prodaju ga po 100-120 onda ne zamjeram nikome tko im uzme par i progricka, ....u ostalom zašto bi platio lješnjak ili orah 100 kuna i onda tek poslije shvatio da su mi prodali muda pod bubrege, jer je lješnjak mekan ili crvav i orah gorak i nekvalitetan.....pa na tržnicama uvijek možeš probati robu i ako si zadovoljan ukusom tek onda kupiti...što tako nebi bilo i sa rifuznom robom u super marketu....ja ako želim kupiti prvo probam i onda kupim, ako im to smeta slobodno nek mi zabrane ulazak u trgovinu jer dugoročno sigurno neću ja biti na gubitku nego oni......ovdje naravno isključujem one koji se stvarno bezobrazno ponašaju pa jedu i piju kao da su kod svoje kuće i otvaraju zapakiranu robu iz čiste znatiželje.....al realno ako nešto prodajete onda stavite i izložbene primjerke, a ne uvjek da kupujete mačka u vreći..

DU
Deleted user
13:53 27.12.2014.

U tekstu nedostaju i nepodopštine kad otvaraju ambalažu, primjerice šampona i ne zatvore do kraja čep, ajvara itd. - pa onda netko iza njih, tko ih stavi u kolica, biva poliven ili kupi popljesnivljen ajvar. Ni za to trgovci nisu krivi...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije