HŽ Infrastruktura objavila je poziv za nadmetanje za uslugu nadzora na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Dugo Selo – Križevci. Dionica je, priopćavaju iz HŽ-a, dio riječkog prometnog pravca (Rijeka-Zagreb-Koprivnica-državna granica) koji je sastavnica Mediteranskog koridora jedinstvene transeuropske prometne mreže TEN-T.
Ovo je drugo u nizu nadmetanja koja se objavljuju za navedeni projekt. Prvo nadmetanje za izbor izvođača radova objavljeno je 15. listopada 2013.
Cijeli je projekt jedan od najvećih u gradnji i rekonstrukciji željezničke infrastrukture, a planira se sufinancirati iz Europskog fonda za regionalni razvoj u visini od 85 posto. Procijenjena vrijednost radova iznosi 1,25 milijardi kuna, a vrijednost usluge nadzora, za koje je objavljeno jučerašnje nadmetanje iznosi, 31,25 milijuna kuna.
Izgradnja dionice se planira od kolovoza 2014. do srpnja 2018. godine. U okviru ovog projekta između ostaloga planiraju se brojni radovi i aktivnosti, uključujući izgradnju drugoga kolosijeka dužine 38,2 kilometara i rekonstrukciju postojećeg dužine 9 kilometara te rekonstrukcija 3 postojeća kolodvora (Dugo Selo, Vrbovec i Križevci).
Rekonstrukcijom postojećeg i izgradnjom drugog kolosijeka na dionici Dugo Selo – Križevci osigurat će se maksimalna brzina prometovanja vlakova do 160 km/sat, povećat će se kapacitet i propusnost prometnog koridora, a u konačnici značajno će se skratiti vrijeme putovanja između Zagreba, Bjelovara, Koprivnice, Varaždina i Čakovca.
>>\'Kontrolori pišu kazne bez milosti iako znamo čekati i po sat do dva\'
Za Hrvatsku u Kohezijskom fondu vrijedi pravilo N+3, sto znaci da projekt mora biti zavrsen 3 godine nakon njegovog ugovaranja. Kako onda radovi izgradnje dionice mogu biti predvidjeni u trajanju od kolovoza 2014. do srpnja 2018. godine ???