PREGOVORI

Le Meridienu Lukšićevi hoteli

10.10.2003.
u 00:00

Francuski lanac ima više od 140 elitnih hotela u 56 zemalja

Predstavnici velikog francuskog hotelskog lanca Le Meridien koji je u pretežnome vlasništvu britanskih investitora ovih dana obilaze hotele Andronika Lukšića na jadranskoj obali. Taj lanac hotela, kako se doznaje, vrlo je zainteresiran za kupnju svih Lukšićevih hotela, Croatije iz Cavtata, dubrovačke Argentine i porečke Plave lagune, i o tome pregovara s Lukšićevim menadžmentom.

30.000 zaposlenih

Le Meridien globalna je hotelska grupacija s više od 140 elitnih hotela u čak 56 zemalja na svim kontinentima, sa 38.000 soba i 30.000 zaposlenih. Sjedište kompanije je u Londonu, a filozofija poslovanja oslanja se na francusku hotelsku tradiciju.

Hotelski biznis Andronika Lukšića u Hrvatskoj zanimljiv je i tako velikim lancima hotela poput Le Meridiena jer je riječ o velikim i kvalitetnim hotelima na najatraktivnijim lokacijama. Dubrovačka Argentina potpuno je obnovljena. Na velike investicije Lukšić se obvezao prilikom kupnje hotela i realizirao ih je s kašnjenjem uz veliko nezadovoljstvo Ministarstva turizma.

Kongresni turizam

U hotel Croatiju iz Cavtata, koji s velikim uspjehom razvija kongresni turizam, Lukšić ove godine ulaže 40 milijuna kuna što je također ugovorna obveza. Hotel se za koji dan zatvara, a već u ožujku iduće godine otvorit će vrata u novome ruhu.

Najveća hotelska kompanija na Jadranu, Plava laguna, matična je Lukšićeva tvrtka za dalja širenja, pa je ona i vlasnik hotela na dubrovačkome području. Plava laguna je jedna od najuspjelijih kompanija koja je i za rata uspjela održati biznis i, k tome, još ulagati u objekte. Nakon što je prije pola godine prodao svoju prvu hrvatsku akviziciju, Karlovačku pivovaru, nizozemskome Heinekenu, postavilo se pitanje kakva je ulagačka strategija Andronika Lukšića u Hrvatskoj.

Bolji poznavatelji prilika informirani o prodaji Karlovačke pivovare kažu da se ona svodi na povoljnu kupnju poduzeća i prodaju kada se stvore dobri tržišni uvjeti. Ponuda francuskog lanca u paketu za sve hotele mogla bi biti financijski atraktivna Lukšiću, koji se u Hrvatskoj pokazao kao investitor koji ne ulaže u tvrtke ako nije prisiljen na to.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije