Bok, ja sam Luna! Terapijski pas 'zaposlen' je u bjelovarskoj osnovnoj školi. Klinci ga obožavaju
Luna je labradorka koja radi kao terapijski pas u III. osnovnoj školi u Bjelovaru. Projekt "Igra, učenje i čitanje uz terapijskog psa" pokrenut je prije četiri godine, a od tada je Luna postala nezaobilazni član ove obrazovne zajednice. Njezina prisutnost u školi ne samo da veseli učenike već i potiče pozitivno ozračje koje obogaćuje učenje i razvoj djece, piše Pixsell.
"Luna je kod nas pet školskih sati. Ona tu i spava, tu joj je dnevni boravak, no nije cijelo vrijeme u nastavi. Ona sudjeluje u čitanju, odnosno učenici joj čitaju i ona ih ne ispravlja što smanjuje stres javnoga izlaganja. Kada smo tužni dođemo je pomaziti", objašnjava učiteljica i Lunina stručna voditeljica Nataša Brekalo.
Terapijski psi kao Luna igraju ključnu ulogu u motiviranju i poticanju djece. Djeca koja su povučena i introvertirana nalaze u psima sigurnost i poticaj za komunikaciju. Istovremeno, psi su bliski prijatelji hiperaktivnoj djeci i djeci s drugim poteškoćama.
"Pas je jako pozitivan u smislu da se djeca otvaraju i pokazuju svoje emocije što je u 21. stoljeću jedan od najvećih problema s kojim se mi u školskom sustavu susrećemo. To je osnovni cilj terapijskog psa", govori Brekalo.
Ono što ovaj projekt izdvaja jest da Luna nije prisutna samo tijekom jednog školskog sata. Ona je dio školske obitelji i provodi cijeli dan u školi. Njezino prisustvo potiče zajedništvo i razvija osjećaj odgovornosti među učenicima.
"Ona uživa u razredu, ovo je njen dnevni boravak i ona ovdje nije pod stresom. Bilo tko od nas, tko se bavi sa psima, ako primijeti da pokazuje bilo koju vrstu stresa, moramo je izdvojiti iz rada", objašnjava Brekalo.