Potpredsjednik hrvatske Vlade Domagoj Ivan Milošević uvjetovao je Europskoj banci za obnovu i razvoj (EBRD) i upravi HŽ Holdinga izdavanje jamstva za kredit kod EBRD-a vrijedan 150 milijuna eura time da polovica toga iznosa ode za pelješki most!
Predizborna obećanja
Tvrde to naši dobro upućeni izvori bliski upravi HŽ Holdinga i EBRD-a koji nisu pristali na takav aranžman pa će na kraju EBRD HŽ-u dati kredit od samo 75 milijuna eura, za koji je Vlada izrazila spremnost dati jamstva.
Premijerka Jadranka Kosor u više je navrata posljednjih dana najavljivala kako će se gradnja pelješkog mosta uskoro nastaviti, no u Vladi imaju velik problem s financiranjem tog projekta vrijednog oko 320 milijuna eura, čija gradnja nije ni počela upravo zbog nedostatka novca.
S obzirom na to da su banke poput EBRD-a i Europske investicijske banke jasno rekle da ih pelješki most ne zanima i smatraju ga besmislenim projektom, u Vladi su se našli u velikim teškoćama s osiguranjem novca za njegovu gradnju i ostvarenjem predizbornog obećanja premijerke Kosor. Kako doznajemo od sudionika pregovora o kreditu za HŽ, potpredsjednik Vlade Milošević svoju je ideju da polovica planiranog kredita za HŽ ode na pelješki most, osim upravi HŽ-a, iznio i čelnicima EBRD-a, koji su također odbili takvu mogućnost.
S obzirom na to da cijeli posao između HŽ-a i EBRD-a ovisi o državnom jamstvu, a koje Vlada ne želi dati za iznos od 150 milijuna eura ako pola tog iznosa ne ode na most Pelješac, HŽ i EBRD trenutačno pregovaraju o kreditu u iznosu od samo 75 milijuna eura.
HŽ je 150 milijuna eura koje bi dobio od EBRD-a planirao uložiti u modernizaciju voznog parka i kupnju višesustavnih lokomotiva te nabavu elektromotornih vlakova. No, novi elektromotorni vlakovi očito će morati biti stavljeni na čekanje, s obzirom na to da će HŽ, prema svemu sudeći, na kraju dobiti samo polovicu od potrebnih 150 milijuna eura.
HŽ će sa 75 milijuna eura dobivenih od EBRD-a kupiti 15 novih višesustavnih lokomotiva, a Končar i Gredelj, koji su već izradili prototipove vlakova za HŽ, pričekat će bolja vremena za njihovu proizvodnju i isporuku HŽ-u.
Zsuzsanna Hargitai iz EBRD-a, koja vodi pregovore o kreditu HŽ-u, na naša konkretna pitanja o uvjetovanju izdavanja jamstva za HŽ pelješkim mostom nije konkretno odgovorila te Miloševićeve pritiske nije ni potvrdila ni opovrgnula. I iz njezina se odgovora iščitava da postoji problem s jamstvima jer je kazala da se “iznos kredita može promijeniti u svjetlu daljnjih pregovora i opsegu projekta”. Kazala nam je i da ugovor o kreditu s HŽ-om uz državna jamstva planiraju potpisati u četvrtom tromjesečju ove godine.
U fazi pregovora
U HŽ Holdingu službeno su nam pak odgovorili da bi kredit trebao iznositi 150 milijuna eura i da je trenutačno u fazi pregovora. Službeno u Hrvatskim željeznicama kažu da u ovom trenutku ne raspolažu informacijama o eventualnom umanjenju iznosa kredita.
Milošević HŽ-u neće jamčiti za kredit ako mu ne da 75 mil. za most
320 milijuna eura vrijednost je projekta za koji je sada osigurano samo 100 milijuna kuna
Komentara 175
Bitno da se ima 500 milijuna godišnje za Crkvu, 350 milijuna za BiH, milijardu i pol za džepove HDZovaca, ali se nema za lijekove i školstvo. Sad bi još prali lovu na pelješkom mostu. kakvih 75 milijuna? Pa za pelješkii treba 2.5 milijarde kuna, a na kruju će se cijena poest na preko 3 milijarde. Sa 3 milijarde se mogu čuda napraviti, a ne nekakav most za 100 vozila dnevno.
Morales,potpisujen sve sta si napisa
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
ako se ne napravi most nema Šeksu i ekipi ić autom/autobusom u Dubrovnik,:-))))