Na hrvatskom dijelu paneuropskog koridora 5c nakon duljeg vremena neke su se stvari pomaknule s mrtve točke. Taj je koridor iznimno važan za razvoj Slavonije, ali i južne Hrvatske odnosno luke Ploče koju povezuje sa središnjom Europom. Iako je Hrvatska prije 10-ak godina ozbiljno krenula u gradnju autoceste na svom dijelu koridora 5c ipak još nije uspjela sagraditi nešto manje od 90 kilometara autoceste na dijelu od mađarske granice do granice s BiH. Prvo su planove i radove na koridoru 5c omeli gospodarska kriza i malverzacije u cestogradnji.
Na naplatu je zatim došla megalomanija u cestogradnji prijašnjih vlada zbog koje su cestarske tvrtke završile u dugovima do grla i više nisu mogle financirati gradnju novih kilometara autocesta. Ugovor za gradnju mosta Drava potpisan je 2009., a taj most ni danas nije gotov. No ipak su se ovih dana stvari po tom pitanju pomaknule s mjesta pa je izgledno da će preostaliih nedovršenih 0,3 posto radova na tom mostu ipak do proljeća biti gotovi. A tad bi se mogli znati i izvođači radova na predzadnjoj dionici na hrvatskom dijelu koridora 5c, od Osijeka do Belog Manastira. Naime, nakon uspješnog refinanciranja dugova, koji je dio programa restrukturiranja cestarskog sektora, HAC si sad opet može priuštiti kredite za gradnju autocesta. Ali ovaj put su to isključivo vrlo povoljni krediti razvojnih banaka. Pri tome radi se o puno skromnijim iznosima kredita u odnosu na one koji su bili dizani 2000-ih. Za Hrvatsku je jako bitno i da Mađarska dovrši svoj dio koridora 5c, tih još 20-ak kilometara do hrvatske granice.
To će sigurno biti jedna od tema o kojima će se razgovarati za skorašnjeg posjeta mađarskog premijera Viktora Orbana Hrvatskoj. Pri tome je jako bitno i da s Mađarima nema nikakvih prijepora oko točke na kojoj će se spojiti autoceste s naše i njihove strane. Tako Hrvatska može krenuti u gradnju zadnje dionice svog dijela koridora, tih pet kilometara do mađarske granice. Do 2023. trebali bi biti potpuno sagrađeni i hrvatski i mađarski dijelovi koridora 5c. No BiH, nažalost, dotad neće završiti svoj dio posla jer je dosad sagradila samo trećinu svog dijela koridora.
Malverzacije u cestogradnji, ma ne može biti. Drago Tadić vlasnik Osijek-Koteksa vam je u BiH a Zoka u Albaniji. Njih dva su gospodarili tim novcem. Zoka tobože isplatio a Drago tobože nije primio. Bitno da je novac nestao isto kao i za vrijeme juge onaj iz samodoprinosa za jadransku autocestu i za autocestu prema Splitu kao i onaj za drugi tunel kroz Učku. Svi pošteni ali novca nema. Očevi sjašli da zajaše sinovi tako vam to izgleda u Hrvatskoj danas u odnosu na prije 30 godina. Samo naivni i zlonamjerni ne vide.