Prometne gužve

Vlakom jeftinije, ali ne i brže, od Splita do Zagreba putovali 13 sati

Vlak iz Splita za Zagreb kasnio pet sati u dolasku
Goran Stanzl/PIXSELL
02.07.2017.
u 07:00

Dobra volja HŽ-a da snizi cijene karata nedovoljna bez dobre infrastrukture i brzih vlakova. Autobusima put do mora brži, a često i jeftiniji

Prvi dan srpnja donio je 10 posto skuplje cestarine, ali i prve veće gužve na prometnicama koje vode prema moru. Ovog vikenda u velikom dijelu europskih zemalja: Austriji, Belgiji, dijelu Švicarske, Slovačke, Češke i dijelu Njemačke počeli su ljetni praznici pa se velik broj građana uputio na odmor.

Najduže se u subotu čekalo na graničnom prijelazu Gruškovje-Macelj, oko dva sata, sat vremena u Plovaniji, a na ostalim prijelazima između 15 i 45 minuta.

Hrvatski autoklub naglašava da je promet pojačan i u trajektnim lukama, pristaništima te obilaznicama i cestama koje vode prema Lučkom ili u smjeru Lipovca. Vožnja u koloni i povremeni zastoji zabilježeni su i na cestama u Istri te priobalju.

Vlak iz Splita za Zagreb kasnio pet sati u dolasku
1/11

Hrvatske su željeznice pokazale dobru volju i želju da preuzmu dio putnika i smanje pritisak na cestovne pravce, no domaća željeznička infrastruktura preslaba je da bi povukla veći dio kolača.

Iako bi putovanje vlakom tradicionalno trebalo biti jeftinije i komotnije, niske cijene benzina i snažna konkurencija među prijevoznicima srušili su cijene autobusnih karata toliko da je vožnja autobusom gotovo najjeftinija varijanta. Primjerice, povratne se karte iz Zagreba do Rijeke mogu naći i za 60-ak, a do Splita do dvjestotinjak kuna.

HŽ je također krenuo s akcijskim cijenama karata, uz slogan ‘putujte bezbrižno, bez gužve i po povoljnim cijenama’, no putnici koji su u petak navečer u 21.45 krenuli vlakom u Zagreb, umjesto u 5 ujutro, do glavnog su grada stigli oko 11 sati. Na vožnju vlakom uglavnom su se odlučili strani turisti, mladi ljudi sa zapada koji su navikli vlakovima brzo i jeftino putovati u svojim državama. Zapeli su, međutim, pet sati u Perušiću, a tek su iz medija doznali za probleme s lokomotivom.

Sudeći po brzini kojom se vlakovima može doći iz pojedinih hrvatskih gradova, na tu se avanturu mogu odvažiti samo neupućeni. HŽ je ponudio konkurentne ljetne cijene prijevoza, no put vlakom od Varaždina do Splita vlakom traje 16 sati, slično kao i iz Slavonije, a ako se od Osijeka do Šibenika krene noćnom linijom, na putu treba provesti cijeli dan. Ipak, kojim god prometnim sredstvom krenuli, strpljenje je potrebno svima, pogotovo ljeti u dane vikenda.

Komentara 12

BA
baegnian1
09:56 02.07.2017.

Zašto nema željezničke veze Zagreb-Pula. Svi veliki gradovi bi trebali biti povezani željeznicom.

AL
alf
08:23 02.07.2017.

Vlak mora ponegdje stati da oni koji zele crtati po njima dobiju priliku za to.

NI
Nini istrijan
11:45 02.07.2017.

Izgleda kao da jos uvijek imamo vlakove na paru! Radi usporedbe: udaljenost od Munchena do Frankfurta je otprilike kao Zagerb-Split samo sto vlaku u Njemackoj za to treba nesto vise od 3 sata( 3:14) a oko 5 sati traje putovanje od Zagreba do Splita. Ljeto je i u NJemackoj koja ima vise i stanovnika i turista pa opet nema tolikih brutalnih zakasnjenja, Smijesno,tragicno i sporo u balkanskom stilu.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije