Odgovornost prema okolišu: 100 posto električne energije iz OIE, 54 posto smanjenje emisija CO2, 11 posto manje potrošnje vode, 1.467 tona manje proizvedenog otpada
Digitalizacija za bolju budućnost: 1,77 milijardi kuna ulaganja, 2 milijuna ljudi pokriveno 5G mrežom, rekordno uvođenje optike drugu godinu zaredom, 4 milijuna ulaganja u moderno STEM obrazovanje
Savjesno upravljanje resursima: dosad prikupljeno i zbrinuto ukupno 152.800 starih mobitela, a samo u 2021. godini više od 320.000 različitih elektroničkih uređaja.
Ovo su stvarni statistički podaci o održivosti u Hrvatskoj i rezultati pomnog rada na boljitku društva, te usvajanju održivog načina poslovanja, ali i života. Održivost je sama po sebi pojam o kojem se mnogo govori, no mnogim građanima Republike Hrvatske još uvijek nije jasno što zapravo održivost znači.
Tri ključne strategije
Da bi održivost bila shvaćena lakše, treba uzeti primjer pozitivnog, održivog poslovanja pojedine tvrtke u Republici Hrvatskoj. Tako je Hrvatski Telekom jedna od tvrtki koja već uvelike primjenjuje takvu filozofiju, a sve statistike upućuju na to da upravo oni mogu biti primjer ostalim tvrtkama.
Hrvatski Telekom, kao kompanija koja posebnu važnost pridaje društvenoj odgovornosti, predstavio je svoj Izvještaj o održivosti za 2021. godinu. HT ovaj Izvještaj izdaje već 18 godina, a u njemu su prikazani doprinosi i pozitivni utjecaji koje ima na društvo i okoliš.
Pristup održivosti HT-a proizlazi iz strategije temeljene na tri ključna područja djelovanja: klimatske promjene, resursna učinkovitost te digitalna uključivost. Klimatski ciljevi u skladu su s ciljevima Europskog zelenog plana te su zajednički za sve kompanije u sastavu Grupe, a prvi od njih - korištenje električne energije u potpunosti proizvedene iz obnovljivih izvora, HT je već ostvario. Cilj je postići i klimatsku neutralnost s obzirom na izravnu i neizravnu potrošnju energije do 2025. godine te klimatsku neutralnost cijelog vrijednosnog lanca do 2040. godine.
ESG poslovanje
ESG je sinonim za održivo poslovanje, a prevedeno s engleskog jezika predstavlja tri ključne stvari i to:
E - kriterij koji uključuje mitigaciju klimatskih promjena kao i šire brigu o okolišu
S - kriterij koji se odnosi na nejednakosti u društvu, ljudska prava, uključivost i razvoj društva
G - upravljački kriterij koji se odnosi na upravljanje javnim i privatnim institucijama i politikama kojima se brinu o E i S
U prošloj godini, Hrvatski Telekom je nastavio s ispunjenjem ESG ciljeva i provedbom plana održivog razvoja diljem cijelog svog ekosustava. S ciljem očuvanja okoliša HT Grupa je nabavom ugljično neutralne električne energije u 2021. godini smanjila ukupne stakleničke emisije za čak 54 posto te nije ispustila u zrak više od 40.000 tona CO2.
Također, smanjena je količina otpada za 64 posto (1.467 tona), potrošnja papira za 17 posto (6 tona), a potrošnja vode za 11 posto (5.317m3). Zajedno s korisnicima koji su svoje stare elektroničke uređaje donijeli u T-Centre, Hrvatski Telekom je do sada ispravno ekološki zbrinuo više od 152.800 starih mobitela njihovih baterija i pripadajuće opreme, te ukupno 321.674 različitih elektroničkih uređaja u 2021. godini.
Digitalna Hrvatska – napredna Hrvatska
Prema istraživanjima Eurostata, 80 posto djelatnika smatra da je digitalizacija budućnost poslovanja.
Hrvatski Telekom je i u izazovnoj 2021. godini imao daleko najveća ulaganja u digitalizaciju Hrvatske od 1,77 milijardi kuna. Drugu godinu zaredom ostvareno je rekordno uvođenje optike, koja je omogućena za više od 108.000 novih kućanstava. Mrežu pritom ne gradimo samo u velikim gradovima, primjer čega je Rab kojeg smo učinili prvim optičkim otokom. Mobilna mreža Hrvatskog Telekom lani ponovno je potvrđena kao jedna od 10 najbržih u Europi te je učetverostručena pokrivenost 5G mrežom kojom je obuhvaćeno više od 50 posto Hrvatske i više od 2 milijuna ljudi.
Jedan od ključnih aspekata društvene agende Hrvatskog Telekom je i digitalna uključivost, što je od posebne važnosti s obzirom da prema Izvješću Svjetskog gospodarskog foruma o globalnim rizicima u 2022. godini digitalni jaz i nejednakost predstavljaju treći najveći rizik za Hrvatsku. Hrvatski Telekom do sada je u STEM obrazovanje mladih putem programa Generacija Now uložio više od četiri milijuna kuna te je više od 300 obrazovnih ustanova diljem Hrvatske sudjelovalo u programu. Kroz program digitalne edukacije, Generacije zajedno, sugrađani u 42 doma za starije i nemoćne osobe ostali su u kontaktu sa svojim bližnjima i otvorena su im vrata novog digitalnog svijeta.
Iz svih podataka moguće je zaključiti da održivost nije apstraktan pojam, te da se on uvodi u hrvatske vodeće korporacije, što je vidljivo na primjeru Hrvatskog telekoma kao samo jedne od tvrtki koja može biti primjer ostalima.
Cijeli izvještaj o održivosti možete pročitati ovdje.
Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim Telekomom.