Podravka

Pad prodaje, troškovi niži, dobit na polugodištu 24 milijuna kuna

Podravka
Foto: Marijan Sušenj/PIXSELL
29.07.2014.
u 10:00

- Zadovoljni smo što uspijevamo držati ritam u ostvarivanju zacrtanih planova i rezultata poslovanja - kazao je šef uprave Zvonimir Mršić

Usprkos daljnjem padu prodaje, koprivnička je Podravka jučer prikazala dobit u prvih šest mjeseci ove godine - pet milijuna kuna u prehrambenom, a 19 milijuna u farmaceutskom dijelu grupacije, Belupu. Prehrambeni dio padao je u gotovo svim segmentima, ali ne i na svim tržištima. U Hrvatskoj se prodalo 9,7 posto robe manje nego godinu prije, a u Rusiji je pad iznosio čak 27 posto, no zbog rasta u srednjoj i zapadnoj Europi (2,4 i 11,1 posto), ukupno smanjenje prodaje iznosi 4,3 posto.

Otpremnine

Belupo, koji je u proteklim desetljećima rastao i svojom dobiti spašavao ukupni poslovni rezultat koprivničke kompanije, sada je zabilježio pad prodaje od 6,8 posto.

Zbog sve slabijeg plasmana, Podravka ne uspijeva kapitalizirati napore koje čini intenzivnim restrukturiranjem. U dvije godine grupaciju je uz otpremnine napustilo 1030 radnika, znatno su smanjeni troškovi prodaje, logistike i distribucije, a kompanija također nabavlja jeftinije sirovine.

Uštede

Samo u prvih šest mjeseci ove godine te su uštede iznosile oko 50 milijuna kuna, a otprilike toliko iznosile su i otpremnine za radnike. Uprava tvrdi da će im njihov odlazak u ovoj godini donijeti oko 30 milijuna kuna ušteda, a očekuju i rješenje problema sa segmentom pića, koji nisu uspjeli prodati, pa i dalje stvara minus.

- Unatoč slabijoj kupovnoj moći s jedne te smanjenju cijena lijekova s druge strane na hrvatskom tržištu, kao i negativnim utjecajem tečaja na rezultate na stranim tržištima, poglavito ruskom, zadovoljni smo što uspijevamo držati ritam u ostvarivanju zacrtanih planova i rezultata poslovanja u prvom polugodištu ove godine. I dalje ćemo jačati našu tržišnu poziciju i poboljšavati konkurentnost kompanije, jer dosadašnji potezi potvrđuju da vozimo u dobrom smjeru - u medijskoj izjavi u povodu objave rezultata kazao je šef uprave Zvonimir Mršić.

Neslužbeno se doznaje da se trend pada prodaje Podravkinih proizvoda na domaćem tržištu nastavio i u srpnju. Koprivničkoj grupaciji bit će potreban jak iskorak želi li ostvariti cilj iz strateškog plana do 2017. godine te sa sadašnjih oko 3,2 doseći pet milijarda kuna prihoda. Dugo se najavljuje akvizicija...

Ključne riječi

Komentara 1

DU
Deleted user
10:28 29.07.2014.

Rezultat za svaku pohvalu, zar ne?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije