O prijedlogu izmjena Obiteljskog zakona vlasnici modnih agencija imaju
različito mišljenje.
Neke agencije doista nude "robovlasničke" ugovore, no djecu
od toga trebaju štititi roditelji. Oni koji potpisuju takve
ugovore očito se ne bave svojom djecom, no to ne znači da brigu o djeci
treba prepustiti centrima za socijalni rad smatra Tihana
Harapin Zalepugin, vlasnica modne agencije Talia. Ona drži da svaki
roditelj ima pravo usmjeriti dijete i negativno ako je to, kaže Tihana,
"njegova karma".
Važno je da dijete ima smisla i da se želi baviti tim poslom
te da se njegovi roditelji s time slažu. Neke se strukture ne bi
trebale miješati u te stvari. Hoće li te iste strukture
odlučivati tko će ići na koji fakultet, tko na balet ili sportske
aktivnosti? Pravo je svakog roditelja da dijete usmjeri pozitivno ili
negativno to je njegova karma i njegov problem, a socijalni
bi radnici trebali temeljitije provjeravati drogira li se neko dijete i
pije li objasnila je.
Drugi se vlasnici agencija slažu s time da prije lansiranja djece na
modne piste treba dobro provjeriti je li učinjeno sve za njihovu
dobrobit.
Podržavam prijedlog izmjene zakona jer će to spriječiti
roditelje da svoje ambicije ispunjavaju preko djece. Dijete bi trebalo
razgovarati i sa socijalnim radnikom i psihologom kako bi se utvrdilo
želi li doista nešto raditi, a na taj se način dodatno
štite prava djeteta smatra Tamara Roglić iz
agencije Tarol, a novi prijedlog podupire i Hamed Bangoura iz Midikena.
Pozdravljam svaku inicijativu države za zaštitu
djece. Osobno mislim da i dalje sve potječe od obitelji. Ako ona nije
sređena, može se dogoditi da djeca budu iskorištena. Kao
otac triju djevojčica pazim što potpisujem, a ugovori koje
dajem drugima nisu drukčiji od onoga što želim svojoj
obitelji tvrdi Bangoura koji je ipak svjestan toga da dodatna
birokracija može usporiti normalan rad agencije.
Ipak, u neke aranžmane s maloljetnim djevojkama ne moraju biti
uključeni čak ni roditelji. Nisam imala slučaj da za
maloljetne manekenke ugovor potpisuju roditelji jer moje djevojke
uglavnom rade u zemlji i ne idu u inozemstvo otkriva Tamara
Roglić. Kako je moguće da djeca nešto čine bez znanja
roditelja? Djeca tijekom školskih praznika imaju
pravo zarađivati na sezonskim poslovima, pa tako i u modnom
svijetu otkrila je vlasnica modne agencije Sandra
Vranješ.
Reakcije modnih agencija