četiri godine nakon nesreće

Poginuli su zbog preinaka na avionu

17.06.2011., Vrbovec -  Dvojica clanova aerokluba Dubrava poginula su oko 20.20 sati u padu aviona vlastite izrade  200 metara od uzletne piste na sportskom aerodromu Zvekovac kod Dubrave Vrbovecke. Photo: Marko Prpic/PIXSELL
Foto: Marko Prpić/PIXSELL
27.09.2015.
u 00:15

Avion je zbog male visine na kojoj se nalazio nakon jednog okreta počeo gubiti uzgon, zbog čega se ubrzo na kljun zabio u zemlju

Prvi zajednički let dvojice umirovljenih vojnih pilota, Marijana Lovrića (50) i deset godina starijeg Vladimira Bodiša, koji je završio kobno nakon što se njihov avion 16. lipnja 2011. srušio u Zvekovcu kraj Vrbovečke Dubrave, pošao je po krivu jer se njihov avion pri maloj visini i brzini ponašao statički nestabilno. Objavila je to u petak u svom završnom izvješću Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu (AIN). U izvješću se navodi kako je istragom utvrđeno da je zrakoplov ubrzo nakon polijetanja te jednog izvedenog okreta u lijevu stranu počeo gubiti uzgon, a zbog male visine na kojoj se nalazio kao i brzine kojom je letio, taj gubitak uzgona bio je fatalan.

Letjelica se na kljun srušila na poljoprivredno zemljište, dvjestotinjak metara od piste. Sve to vidio je i jedan lokalni poljoprivrednik, ujedno i jedini svjedok nesreće, koji je otrčao prema letjelici u plamenu kako bi pomogao dvojici pilota koja su tada još bila živa. Dok im je pokušavao skinuti sigurnosne pojaseve, letjelica je eksplodirala, dvojica već teško ranjenih pilota tada su na mjestu poginula, a poljoprivrednika koji im je pokušao pomoći eksplozija je bacila na tlo te je lakše ozlijeđen.

U izvješću se navodi i da je vlasnik zrakoplova 2008. doživio nezgodu na aerodromu Lučko kada je zrakoplov s visine od dva metra pao na tlo. Za vrijeme popravaka koje je naknadno obavljao odlučio se i na zamjenu motora letjelice kao i na neke druge preinake koje nisu bile sukladne normama proizvođača, što je također utjecalo na stabilnost zrakoplova. Uz sve to u letjelici su korišteni i instrumenti s različitim mjernim jedinicama, što je također moglo utjecati na svijest pilota i krivu procjene visine, a upravo izvođenje okreta avionom na maloj visini u ovom slučaju pokazalo se kobnim.

>> Iskusni piloti sastavili avion i poginuli na probnom letu

Komentara 2

Avatar nijeminišta
nijeminišta
20:09 27.09.2015.

"Avion je zbog male visine na kojoj se nalazio nakon jednog okreta počeo gubiti uzgon" - ajme besmislice!!! od kada to uzgon ovisi o visini??? uzgon je jednak i na 100 i na 500 metara (razlika je zanemarivo - oko 5% manje zbog manje gustoće zraka).

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije