Uz 11 poglavlja koja nam u pregovorima s EU blokira Slovenija, tri smo
zapriječili sami sebi, a možemo im dodati i četvrto – prometnu
politiku. Pregovori o tome poglavlju otvoreni su još 16. travnja 2008.,
no Opća uprava za prijevoz Europske komisije treba utvrditi da je RH za
zatvaranje toga poglavlja ispunila uvjete.
U posljednjemu EK-ovu Izvještaju o napretku Hrvatske izrijekom se
navodi da “treba donijeti plan djelovanja za brzu provedbu europskoga
zakonodavstva o zrakoplovstvu”. Neslužbeno doznajemo da je Hrvatska u
Bruxelles poslala već drugu inačicu Zakona o zračnom prometu, ali ni
ona nije bila usklađena s europskim zakonodavstvom.
Navodno je, nakon što je zakon ponovno vraćen Zagrebu na doradu,
državni tajnik za promet Dražen Breglec poslao EK-u “vrlo bezobrazno
pismo” na koje je hrvatskoj Vladi stigao “vrlo oštar odgovor”. U
Bruxellesu čujemo objašnjenje da Ministarstvo prometa ne zna ispravno
napisati zakon jer zbog niskih plaća nema stručnjake za područje
zrakoplovstva, a odbilo je, iz nepoznatih razloga, ponuđenu pomoć
hrvatskih stručnjaka iz Eurocontrola.
Uz to, Agencija za civilno zrakoplovstvo još ne djeluje, pa ne postoji
ni zakonska osnova za izdavanje valjana certifikata Kontroli leta.
Posao Kontrole leta time nije ugrožen, ali nesposobnost izdavanja tog
certifikata baca loše svjetlo na hrvatske vlasti i odgađa se
zaključivanje pregovora. Breglec pak tvrdi da je riječ o uobičajenoj
komunikaciji i proceduri usklađivanja zakonskih odredaba s EU te da s
EK imaju korektne i kolegijalne odnose. Tvrdi da informacije koje
govore suprotno puštaju oni koji su nezadovoljni izmjenama zakona o
zrakoplovstvu.
– Pri kraju je radna verzija zakona koju ćemo, kada bude gotova,
poslati EK-u. Nadam se da ćemo poglavlje o prometu zatvoriti u drugoj
polovici ove godine – rekao je. To je poglavlje, nakon poljoprivrede i
zaštite okoliša, najopsežnije.
Dopisne pljuske EK nam dvaput vraćao dokument na doradu