U centru Opatije, prvom redu do mora, Dragica Vulić živi bez struje već dvije godine. Prigovarala je HEP-u zbog velikih računa jer je u stanu imala samo dvije žarulje. Njezina dugovanja počela su se povećavati i nakon što je došlo do isključenja električne energije. Da bi električar uopće došao na uvid u stan potrebno je ostvariti komunikaciju sa svim suvlasnicima etaže u potkrovlju, njih, nažalost, nema. Grije se s nekoliko deka ili šetajući Opatijom, a svijeće joj predstavljaju jedini izvor svjetlosti.
Prvo dugovanje iznosilo je za nju nedostupnih 1700 kuna. Dio novca je tada posudila, a pomogao je i sam Grad i tvrtka u kojoj je nekad radila. Ni dva mjeseca kasnije ponovno je na kućnu adresu stigla opomena za dugovanje u istom iznosu. Ubrzo su joj isključili struju i od tada živi u potpunom mraku govori za riječki Novi list.
Ne bi joj ništa bilo čudno da je ona veliki potrošač, no ona u stanu doslovno nema tehnike koja bi iskorištavala električnu energiju. Bojlera nema, frižider je pokvaren, štednjak funkcionira preko plina, a jedini potrošači struje dva su rasvjetna tijela odnosno dvije žarulje.
Nakon dobivanja tih dugovanja, nedavno, točnije prije desetak dana, opet joj je stigla opomena ovaj put u iznosu od 2118 kuna. Gospođa Vulić s razlogom se pita kako je došlo do takve nelogične situacije, računi stižu za nešto što je isključeno davnih dana.
Osim HEP-u obratila se i Elektroprimorju.
– Nedavno su iz Elektroprimorja ipak poslali svoje predstavnike da probaju utvrditi stanje. Da se uvjere da gospođa nema struje, da joj je iskopčana i da utvrdimo koliko ima potrošnih tijela.
Ušli smo u kupaonicu, kuhinju, sobu i utvrdili da ima samo dvije žarulje. Kada je konstatirano takvo stanje, bilo je potrebno doći do svih vlasnika s etaže u potkrovlju zgrade kako bi utvrdili je li netko prikopčan na njezino brojilo, međutim za sada još ništa nije utvrđeno jer nisu uspjeli doći do svih suvlasnika.
Ipak, ljudi iz HEP-a su rekli kako ona ne može s dva rasvjetna tijela imati takvu potrošnju te da gospođa mora angažirati električara koji će utvrditi o čemu se radi. Došao nam je električar koji je utvrdio također da ne može imati veliku potrošnju na dvije žarulje. Iako je podnijela HEP-u prigovore na velike račune, nitko dosad nije izašao utvrditi što se događa, već su joj samo iskopčali struju.
Da bi električar utvrdio o čemu se radi, jesu li u pitanju krive instalacije ili je riječ o nečem drugom, moramo stupiti u kontakt sa svim suvlasnicima etaže u potkrovlju, a njih nema – rekla je gospođa koja je pomogla stanarki bez struje i koja je pokušala doći i do ostalih suvlasnika da bi na kraju shvatila da su odnosi među susjedima na niskoj razini. Moguće je da su instalacije krivo spojene i da je gospođa Dragica Vulić plaća tuđe račune.
Gospođa Vulić stigla je u Opatiju još 1968. godine gdje je onda radila u opatijskim hotelima, da bi 1983. godine dobila stan u kojemu se trenutno nalazi. No spomenuti dio priče nije sve. Vulić također govori da se smatra pokradenom jer je upravo 1983. godine dobila stan od 80-ak kvadrata od Općine Opatija, ali joj danas u vlasničkom listu piše svega 58 kvadrata. Ona navodi i ime čovjeka koji je bio u tadašnjoj komisiji za dodjelu stanova, a koji se sjeća tog događaja.
– Nekad je ovo bio dvorac. Imala sam zavjese, tepihe, fotelje, a onda je voda sve uništila. Krov je puštao, kiša mi je sedam godina padala, a iz pričuve zgrade nisu htjeli to sanirati. Tako sam tada sama digla kredit i napravila krov da ne prokišnjava. Predstavnik stanara zgrade u međuvremenu je tuđe rupe krpao, a mene u svemu zaobilazio – govori nesretna 78-godišnjakinja.
Osim ovih dviju priču, postoji i ona dimnjačarima.
– U studenom sam platila čišćenje dimnjaka ovlaštenoj tvrtki, a kada sam počela ložiti, shvatila sam da dimnjak nije prohodan, dimilo mi je u stan. Tražila sam da nanovo dođu, ali oni su tek došli u siječnju – priča Vulić i dodaje kako je sada dimnjak čist, ali nikome nije u interesu da joj donese metar ili dva drva.
Ne želi kucati na vrata Grada i zahtijevati socijalnu pomoć. Ima 1300 kuna penzije i 22 eura crnogorske mirovine. U potrazi je samo za pravdom i istinom koja će joj naposljetku i vratiti struju. Bez potomaka teško joj se boriti protiv nemilosrdnog sustava, ali pomoć jedne gospođe dobro joj je došla.
Službenici HEP-a i ureda za odnose s javnošću odgovorili su na upite Novog lista.
– Sukladno odredbama o povjerljivosti podataka iz Zakona o zaštiti potrošača, Zakonu o zaštiti osobnih podataka te Zakona o tržištu električne energije, ne smijemo davati konkretne podatke o korisnicima i kupcima članica HEP grupe. Slijedom navedenoga, molimo kupca da se za sve potrebne informacije vezane za dugovanje za potrošenu električnu energiju izravno obrati HEP Elektri, a za pitanja oko obračunskog mjernog mjesta HEP-Operatoru distribucijskog sustava, DP Elektroprimorje Rijeka – stoji u odgovoru službe za odnose s javnošću HEP-a.
Video komentar Mislava Šimatovića o apsurdima u hrvatskom društvu
Hep, Elektroprivreda, moderni pljačkaši zaštićeni od države. Hehe, struja iskopčana a računi uredno stiźu, lopine par exelance.