Povodom svoje 60. obljetnice bečki Ringturm privlači pažnju međunarodne umjetničke scene.
Djelom „Sommerfreuden“ hrvatske umjetnice Tanje Deman osiguravajuće društvo Wiener Städtische Versicherungsverein nastavlja po osmi put s omotavanjem bečkog Ringturma, tornja u samom centru Beča i centrale Vienna Insurance grupe koja je matična kuća i vlasnik Wiener i Erste osiguranja u Hrvatskoj.
Danas otpočinju radovi na fasadi bečkog Ringturma koji će i ovog ljeta obilježiti sliku grada Beča velikom umjetničkom instalacijom. Omotavanje Ringturma postalo je već tradicija – kao odraz međunarodnog kulturnog dijaloga osiguranja Wiener Städtische Versicherungsverein – te stvara ove godine snažnu poveznicu s Hrvatskom.
Austriju povezuje s Hrvatskom dugogodišnja zajednička povijest. Na tim temeljima nastala je bliska veza koja se pristupom Hrvatske Europskoj uniji u posljednjim godinama dodatno intenzivirala.
„S hrvatskom umjetnicom Tanjom Deman, koja 2015. godine Ringturm pretvara u „Sommerfreuden”, Beču se ove godine prezentira motiv koji odražava čežnju. Umjetničko djelo predstavlja elementarnu potragu čovjeka za suncem i životnom radosti. Motiv nudi neku vrstu prozora, dovoljan je jedan pogled i otvara se nova perspektiva urbanog života.“, rekao je Dr. Günter Geyer, generalni direktor osiguravajućeg društva Wiener Städtische Versicherungsverein.
Djelo „Sommerfreuden“ Motivom slike „Sommerfreuden“ Tanja Deman otvara bečki gradski prostor i prikazuje utopiju ljetnog osvježenja i opuštanja.
„Intrigiran i inspiriran raznolikim bečkim vodenim pejzažem‚ rad „Sommerfreuden” stvara fluidni i blagi prijelaz između dva svijeta, onog konstruiranog ljudskom rukom i prirodnog“, kaže Tanja Deman o svom djelu.
Slika je amalgam različitih vizualnih elemenata, koji se pažljivo spajaju u jednu skladnu kompoziciju. Voda i zrak, najvažniji elementi za čovjekovu egzistenciju, dominiraju motivom. Prvim pogledom gledatelj uranja u sliku kroz osvježavajuću vodu bazena u kojem se rekreiraju brojni kupači. Već sljedećim pogledom slika se razotkriva u obliku filmskih sekvenci, poput onih koje prizivaju osobna sjećanja na ljetne dane, te koje se postupno spajaju u jednu cjelinu.
Istovremeno rad predstavlja čežnju za novom prespektivom, za daljinom kod protagonista, kako prostorno tako i vremenski. Jer djelo Tanje Deman izravno se nadovezuje na stvarni okoliš i isprepliće prostor i vrijeme u jedan jedinstven vizualni prostor. Fokus umjetnice posvećen je prirodi koju je čovjek oblikovao, a Ringturm sam postaje dio tog konstruiranog pejzaža. „Sommerfreuden” ispoljavaju čežnju urbanog čovjeka za opuštanjem i odmorom. Okvir za to čini priroda koju je čovjek konstruirao, spojena s izvornošću u daljini“, objašnjava Deman.
Tako se „kupališni pejzaž“, koji je stavljen u prednji plan i urbani kontekst samog umjetničkog djela, može naći i na Dunavskom kanalu. S tog omiljenog ljetnog okupljališta Bečanki i Bečana, a također turistkinja i turista, stvara Tanja Deman jednu zajedničku perspektivu: Umjesto Ringturma ugleda se more i horizont sa otocima. No nebo iznad centralnog motiva slike ukazuje na jednu konstruiranu stvarnost, a pravilne crte duž plavog neba podsjećaju na tehniku stare fotokopije. Sami privid vara, jer motiv nije prikaz postojeće scene – jer scena koja se odvija na slici, nikada se nije odigrala.