Preinake na VIP helikopteru Mi-8 MTV oznake H-253, koje su navodno
uzrokovale njegov pad lani u Vukovaru, naručio je MORH, a radove je
trebalo kontrolirati posebno povjerenstvo, doznaje Večernji list iz
Zrakoplovno-tehničkog zavoda (ZTZ).
Sporni dokazi
To povjerenstvo, čiji je šef bio brigadir Željko Idek,
današnji načelnik Uprave za nabavu MORH-a, bilo je zaduženo
za kontrolu rokova, ali i kvalitete radova. No, na
višestruka upozorenja jednog člana povjerenstva da se
dijelovi ne bi smjeli ugrađivati bez konzultacija s proizvođačem te na
još neke nepravilnosti, nikakvog odgovora nije bilo.
Kako smo prethodno izvijestili, Vojna je policija još 14.
studenoga podnijela kaznenu prijavu protiv četvorice djelatnika ZTZ-a
koji su postavljali i kontrolirali postavljanje spužve kao zvučnog
izolatora u helikopteru, a koja je prema nalazima istražnog
povjerenstva vjerojatni uzrok pada helikoptera.
Iako za to nije bilo konkretnih i nepobitnih dokaza, istražno
povjerenstvo je zaključilo da je najvjerojatnije došlo do
odljepljivanja spužve koja je blokirala upravljačke komande, zbog čega
se helikopterom nije moglo upravljati te je pao.
Cjelokupni nalaz povjerenstva, nakon predstavljanja medijima, predan je
Vojnoj policiji, a nejasno je zašto se ona odlučila
pokrenuti prijave samo protiv četvorice djelatnika ZTZ-a, a ne i protiv
članova Idekova povjerenstva koji su ih trebali kontrolirati.
Također je nejasno zašto se prijave nisu podnijele protiv
zapovjednika eskadrile ili zapovjednika baze, s obzirom na to da je
istražno povjerenstvo utvrdilo da su se piloti u više od tri
navrata žalili na otežanu upravljivost tim helikopterom prije nego
što je pao u Vukovaru, prilikom čega je poginulo troje
ljudi, a ozlijeđeno ih je desetak. Da se poštovala
procedura, pogotovu zato što su se tim helikopterom vozili
najviši državni dužnosnici, on je trebao biti prizemljen i
poslan na pregled te ne bi smio letjeti dok se ne otkrije kvar.
Zaposlenici ZTZ-a, kao i Samostalni sindikat djelatnika u
zrakoplovstvu, iznenađeni su i zatečeni podnesenom prijavom, za koju su
doznali iz medija, i to tek 20-ak dana nakon što je ona
podnesena. U sindikatu smatraju kako opravdano sumnjaju u nalaze
istražnog povjerenstva u kojemu se kao mogući uzrok pada spominje
spužva, te će uz pomoć odvjetnika zatražiti kompletno
izvješće.
Sve po propisu
Predsjednik Sindikata Marijan Luketić kaže da zaposlenici ZTZ-a žele da
se utvrdi istina o padu helikoptera, a ne da se “u
tami” barata poluistinama. Slijedom novih okolnosti,
Izvršni odbor Sindikata odlučio je da se svaki posao u ZTZ-u
mora obavljati savjesno, odgovorno i profesionalno, a oni djelatnici
koji će raditi na pojedinim poslovima, a da nemaju potrebne
certifikate, neće potpisivati obavljeni rad kako ne bi bili okrivljeni
za nešto, što de facto znači da je ZTZ stupio u
bijeli štrajk kao znak protesta.
'VUKOVARSKI' HELIKOPTER Zbog kaznene prijave protiv djelatnika ZTZ-a bijeli štrajk servisera