'VUKOVARSKI' HELIKOPTER Zbog kaznene prijave protiv djelatnika ZTZ-a bijeli štrajk servisera

'Slučaj helikopter': Pred sud će radnici, a ne i zapovjednici i kontrolori

05.12.2008.
u 19:09

Preinake na VIP helikopteru Mi-8 MTV oznake H-253, koje su navodno uzrokovale njegov pad lani u Vukovaru, naručio je MORH, a radove je trebalo kontrolirati posebno povjerenstvo, doznaje Večernji list iz Zrakoplovno-tehničkog zavoda (ZTZ).

Sporni dokazi
To povjerenstvo, čiji je šef bio brigadir Željko Idek, današnji načelnik Uprave za nabavu MORH-a, bilo je zaduženo za kontrolu rokova, ali i kvalitete radova. No, na višestruka upozorenja jednog člana povjerenstva da se dijelovi ne bi smjeli ugrađivati bez konzultacija s proizvođačem te na još neke nepravilnosti, nikakvog odgovora nije bilo.

Kako smo prethodno izvijestili, Vojna je policija još 14. studenoga podnijela kaznenu prijavu protiv četvorice djelatnika ZTZ-a koji su postavljali i kontrolirali postavljanje spužve kao zvučnog izolatora u helikopteru, a koja je prema nalazima istražnog povjerenstva vjerojatni uzrok pada helikoptera.

Iako za to nije bilo konkretnih i nepobitnih dokaza, istražno povjerenstvo je zaključilo da je najvjerojatnije došlo do odljepljivanja spužve koja je blokirala upravljačke komande, zbog čega se helikopterom nije moglo upravljati te je pao.

Cjelokupni nalaz povjerenstva, nakon predstavljanja medijima, predan je Vojnoj policiji, a nejasno je zašto se ona odlučila pokrenuti prijave samo protiv četvorice djelatnika ZTZ-a, a ne i protiv članova Idekova povjerenstva koji su ih trebali kontrolirati.

Također je nejasno zašto se prijave nisu podnijele protiv zapovjednika eskadrile ili zapovjednika baze, s obzirom na to da je istražno povjerenstvo utvrdilo da su se piloti u više od tri navrata žalili na otežanu upravljivost tim helikopterom prije nego što je pao u Vukovaru, prilikom čega je poginulo troje ljudi, a ozlijeđeno ih je desetak. Da se poštovala procedura, pogotovu zato što su se tim helikopterom vozili najviši državni dužnosnici, on je trebao biti prizemljen i poslan na pregled te ne bi smio letjeti dok se ne otkrije kvar.

Zaposlenici ZTZ-a, kao i Samostalni sindikat djelatnika u zrakoplovstvu, iznenađeni su i zatečeni podnesenom prijavom, za koju su doznali iz medija, i to tek 20-ak dana nakon što je ona podnesena. U sindikatu smatraju kako opravdano sumnjaju u nalaze istražnog povjerenstva u kojemu se kao mogući uzrok pada spominje spužva, te će uz pomoć odvjetnika zatražiti kompletno izvješće.

Sve po propisu
Predsjednik Sindikata Marijan Luketić kaže da zaposlenici ZTZ-a žele da se utvrdi istina o padu helikoptera, a ne da se “u tami” barata poluistinama. Slijedom novih okolnosti, Izvršni odbor Sindikata odlučio je da se svaki posao u ZTZ-u mora obavljati savjesno, odgovorno i profesionalno, a oni djelatnici koji će raditi na pojedinim poslovima, a da nemaju potrebne certifikate, neće potpisivati obavljeni rad kako ne bi bili okrivljeni za nešto, što de facto znači da je ZTZ stupio u bijeli štrajk kao znak protesta.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije