Hrvatska je po svojim bogatstvima, posebnosti i raznolikosti nezaobilazna destinacija za sve koji “pune baterije” prirodom, a turizam budućnosti je onaj u kojem se sve destinacije razvijaju ravnomjernije, održivije i uspješnije, poručila je ministrica Nikolina Brnjac čestitajući turističkim radnicima i turistima današnji Svjetski dana turizma.
Ovogodišnja tema je “Turizam i ruralni razvoj”, što je uvelike hrvatska tema od ranije, a u vrijeme korone i izbjegavanja gužvi i u većini turističkih zemalja. Baš u godini nesklonoj putovanjima za domaće su turiste pripremljene dvije pogodnosti.
– Tjedan odmora vrijedan i Hrvatska turistička kartica, dosad poznata kao CRO kartica. Tako će od 16. do 25. listopada cijene biti do 50 posto snižene u smještaju, restoranima, muzejima, nacionalnim parkovima... koji se uključe u projekt Tjedan odmora vrijedan, a ta bi se akcija, najavljivana još za lanjsku jesen, ubuduće trebala ponavljati barem dvaput godišnje.
S mrtve točke pokreće se i Hrvatska turistička kartica, koju je u začecima ideje po tadašnjem ministru popularno nazvana Klimanica. Projekt zamišljen da potakne putovanja domaćih turista, uz pogodnost za poslodavce koji mogu radnicima isplatiti do 2500 kuna godišnje na karticu kao neoporezivi primitak, aktivan je svih 365 dana, a također osigurava popuste u uključenim turističkim i ugostiteljskim objektima.
Prva je kartica izdana prije dva mjeseca, a dosad je broj korisnika premašio dvije tisuće. Zahtjev za karticu se zasad može podnijeti u Hrvatskoj poštanskoj banci, a POS uređaji ju prepoznaju i zasad ju se uz popuste može koristiti u 48 restorana, smještajnih objekata, turističkih agencija, turoperatora i slično. Također, može se koristiti i za sve druge turističke usluge gdje objekt ima POS uređaj.
Lepeza usluga će se, kako se očekuje, još širiti. Ponuđači svoje popuste objavljuju i na posebnoj internetskoj stranici, https://www.hrvatskaturistickakartica.hr. Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac slaže se da je koronakriza nažalost negativno utjecala na poslovanje velikog dijela poduzetnika, ali napominje da je to stavilo domaće goste u fokus te da svakako ima poslodavaca koji su u takvim okolnostima dobro poslovali.