S Horvatinčićeva mobitela na dan pomorske tragedije poslan je e-mail u 14.20 sati, no nije utvrđeno je li stigao jer je sud naložio analizu telekomunikacije samo do 12 sati!. Štoviše, naložena je samo glasovna, SMS i MMS-telekomunikacija, a ne i putem e-maila. S obzirom na to da operateri podatke u pravilu čuvaju 12 mjeseci, tek će se naknadnom analizom uređaja, dakako, ako to sud zatraži, moći doznati je li riječ o e-mailu koji je poslan novinarima i u kojem je Horvatinčić naveo da mu se pokvario autopilot, a za što su iz njegove tvrtke poslije naveli da e-mail nije poslao Horvatinčić.
– Analizom uređaja utvrđeno je da je mobitel e-mail poruku spremio u odaslane, no ne znam je li i stigla na poslane adrese, među kojima je bila i optuženikova jer nismo imali nalog suda za komunikaciju nakon 12 sati 16. kolovoza 2011. godine – rekao je vještak za telekomunikacije Miroslav Baća. Vještaci Ivo Makjanić i Mijo Radunović vještačili su okolnosti tragedije u kojoj su u naletu Horvatinčićeva glisera s brzinom od čak 26 čvorova na jedrilici poginuli talijanski supružnici Federico Salpietro i Mariella Patelli.
– Tog je dana vidljivost bila dobra i s obzirom na poziciju vozača, brodice su se mogle dobro uočiti već na oko 7,4 kilometra. Jasno je da su si mogli utvrditi smjer kretanja i trupove već na 3700 metara. Otad je, s obzirom na brzinu, bilo četiri minute da se napravi manevar izbjegavanja. Oštećeni su imali pravo prednosti prolaska jer su prolazili s desne strane, što znači da je optuženik imao vremena skrenuti udesno malim manevrom kormila i dati prednost prolaska jedrilici ostvarujući siguran razmak i do 60 metara. No on to nije napravio – rekli su vještaci i dodali da je Horvatinčić zadržao kurs i brzinu i nakon sudara.
Štoviše, talijanski nautičari, prema rekonstrukciji, nekoliko sekundi prije sudara primijetili su da na njih velikom brzinom juri gliser i pokušali su izbjeći sudar manevrom udesno.
– Gliser je osam sekundi prije sudara bio udaljen 132,7 metara i vozio je brzinom od 13,8 metara u sekundi, dok je jedrilica vozila 2,16 metara u sekundi. Da je i tada skrenuo udesno, možda bi se sudar i dogodio, ali ne s takvim posljedicama. Vozač glisera imao je, osim skretanja, i druge mogućnosti za izbjegavanje sudara, odnosno mogao je ugasiti gliser i smanjiti brzinu – istakli su vještaci dodajući da je utvrđeno kako su i nakon preleta glisera preko jedrilice motori glisera bili u pogonu i da je jedrilicu preletio brzinom od 13,4 čvorova.
Obrana uložila prigovor na vještačenje
Više od dva sata Horvatinčićev odvjetnik Branko Baica pokušavao je osporiti vještačenja vještaka pomorskog prometa. Zbog žustre rasprave odvjetnika sutkinja je u nekoliko navrata zaprijetila prekidom ročišta. Branko Baica zatražio je dopunu telekomunikacijskog vještačenja, a uložio je prigovor na iskaz vještaka pomorskog prometa po pitanju određivanja kursa brodova, kao i prikaza sraza glisera i jedrilice.
– U vještačenju se navodi da je zadnji snimak bio u 11.19 sati, no zadnji snimak bio je u 11.21 sat. Njihovo vještačenje rađeno je na pretpostavkama – rekao je Baica dodajući i da u ovom vještačenju traži nadopunu. Optužba je prigovore ocijenila neutemeljenima tvrdeći da je vještačenje utvrđeno na temelju činjenica.
>> 'Brod je vijugao zbog problema s automatskim pilotom'
Ubojstva s predumišljajem od 4 minute. Neka mu daju samo 40 godina po osobi i svi lijepo zadovoljni.Nekih 10 milijuna Eura treba mu uzet uplatiti u neku zakladu da koristi drugima a ne ovakvim ubojicama.