Izvršni direktor Messe München GmbH, dr. Reinhard Pfeiffer, zadužen je i za poznati, nedavno održani münchenski turistički sajam f.re.e. na kojem je Hrvatska ove godine bila zemlja partner. Sa Stefanom Rummelom zajednički je odgovoran za sveukupno upravljanje i koordinaciju Messe München GmbH, a u njegov djelokrug spadaju i sajmovi raznih dobara i tehnologija, financije i kontroling, ulaganja, te marketing i prodaja. Nedavnim turističkim sajmom postigao je uspjeh iznad svih očekivanja.
Do ove godine najviše posjetitelja na sajmu turizma f.re.e. bio je 120.000, a sada čak 160.000, kako objašnjavate taj rekord?
Priželjkivali smo i očekivali velik odziv posjetitelja, ali nismo mogli znati da će biti toliki. Nema sumnje da nakon korone ljudi ponovno žele izlaziti, putovati, odlaziti na odmor i takvim stvarima ispunjavati slobodno vrijeme.
Znači li tolika posjećenost najvećeg turističkog sajma u Bavarskoj da je raspoloženje za putovanja među Bavarcima zapravo nikad bolje? I to unatoč inflaciji, ratu u Ukrajini...
Bavarci jako vole putovanja. Tijekom protekle dvije godine fokus je više bio na odmoru u Njemačkoj, u obližnjim stranim zemljama poput Hrvatske te u samoj Bavarskoj. Tijekom sajma f.re.e. postalo je vrlo jasno da je ljubav Bavaraca prema putovanjima i dalje velika i da se situacija do kraja normalizira. Siguran sam da će turistička industrija uskoro vratiti staru snagu. Za njemačke ljude, tema praznika uvijek ima vrlo visok prioritet, čak - ili posebno - kada opći uvjeti nisu posve laki i jednostavni.
Je li na rekordnu posjećenost sajma turizma f.re.e. moglo utjecati i to što je Hrvatska bila zemlja partner?
Hrvatska je već dugi niz godina, pa i tijekom pandemije, jedna od omiljenih destinacija Nijemaca. Činjenica da je od 1. siječnja članica schengenskog prostora čini je još zanimljivijom za putnike iz EU. A, povrh svega, Hrvatska se fantastično predstavila na sajmu f.re.e., imala je odličan nastup s vrhunski osmišljenim i ljubaznim predstavnicima. U tom smislu, Hrvatska je svakako bila najbolji izbor kao zemlja partner za ovu godinu.
Nijemci su u Hrvatskoj tradicionalno najbrojniji gosti, lani ih je bilo rekordnih gotovo 3,5 milijuna, jeste li i vi ljetovali kod nas?
Da, supruga i ja smo nekoliko puta imali sreću provesti odmor u Hrvatskoj i svaki put bili smo oduševljeni zemljom, hranom, kulturom, gradovima i krajolikom. Hrvatska je sjajna turistička destinacija. Mogu samo preporučiti svima da posjete vašu zemlju.
Može li Hrvatska zahvaljujući ulasku u Schengen u nadolazećim godinama postati više od ljetnog odredišta njemačkih građana, vikend destinacija, pogotovo za Bavarce, i to tijekom cijele godine?
Siguran sam da će to što je Hrvatska sada članica schengenskog prostora vašu zemlju učiniti još privlačnijom. Mnoge birokratske prepreke sada su uklonjene i doista ništa ne stoji na putu da Hrvatska postane odredište i za kraća putovanja njemačkih građana.
Koliko su se sajmovi oporavili kada su u pitanju ostale gospodarske grane? Ili se turizam nakon pandemije jednostavno najbrže oporavlja?
Da, turizam se vrlo brzo oporavlja jer su ljudi jedva dočekali da konačno ponovno mogu normalno putovati. Oporavak u tom segmentu se i može najbrže realizirati. Ali, nasreću, vidimo sve više izlagača i visoku posjećenost i kad su u pitanju sajamska događanja drugih djelatnosti, što nam jasno govori da se i drugi sektori gospodarstva oporavljaju.
Na mjesto izvršnog direktora sajma došli ste lanjskog srpnja, koliko je koronavirus promijenio sajamske trendove?
Korona je svakako ubrzala digitalnu transformaciju sajmova. Odmah smo morali pronaći formate kako bismo digitalno spojili izlagače i kupce. No, Messe München počeo je s opcijama digitalne ponude i prije korone, kao paralelni dodatak klasičnim sajamskim nastupima. Ali i kako bismo ponudili tvrtkama platformu na kojoj se mogu predstaviti svih 365 dana u godini. Korona je istodobno pokazala i koliko su važni osobni susreti i razgovori. To je nezamjenjivo i ne može se digitalizirati.
U prošlosti su se i na Zagrebačkom velesajmu održavali brojni sajmovi od velike važnosti za cijelu regiju, što je danas najpotrebnije za organizaciju i održavanje uspješnog sajma?
Sajmovi moraju identificirati i baviti se temama i trendovima u ranoj fazi. Na sajmu se mora doživjeti svijet sutrašnjice, oni moraju biti platforma na kojoj će izlagači dobiti priliku na najbolji način predstaviti sebe i svoje proizvode te pronaći ciljne skupine.
Njemačko gospodarstvo iz ove zime izlazi s manje problema nego što se strahovalo prije nekoliko mjeseci, dionice mnogih njemačkih kompanija rastu, jeste li optimistični i vjerujete li u daljnji gospodarski razvoj?
Jesam, upravo nas broj izlagača i posjetitelja na prvim sajmovima nakon korone čini optimistima.