Odnos cijena

Zašto vodu plaćamo više od mlijeka?

voda
Foto: Jens Kalaene/DPA/Pixsell
1/2
20.01.2016.
u 19:09

U proizvodnji vode u Hrvatskoj nema velike konkurencije, a cijenu joj diže i dobar marketing

Iako je teško usporediva s barelom sirove nafte, voda na policama trgovaca i više je od “crnog zlata”, kad je riječ o maloprodaji. Litra vode u plastičnoj ambalaži u nekim trgovačkim lancima košta i 6,60 kuna i gotovo nikada nije na akcijama, dok je mlijeko, primjerice, posljednjih godinu i više nego upola jeftinije.

Mlijeko stalno na akciji

Neki diskonteri na hrvatskom su tržištu litru najprodavanijeg trajnog mlijeka s 2,8% mliječne masti nedavno prodavali i za 2,99 kuna, što je manje nego što neki domaći farmeri za mlijeko dobivaju u otkupu, uzmu li se u obzir i tvorničke premije prerađivača. Uvoz iz Češke, Rumunjske..., i ovih dana kod nekih trgovaca košta 3,50 do 4,29 kuna, pa je i mlijeko domaćih proizvođača gotovo stalno na akciji, što ih baca u očaj. Mlijeka se ne mogu odreći jer volumenom čini najviše proizvodnje, no uz deflaciju koja traje već dvije godine, enorman uvoz i dampinške cijene na njemu, tvrde, ništa ne zarade. S druge je strane voda, koje proizvodnja, uvjereni su, puno manje košta i oko nje je manje posla – a ima gotovo neograničeni rok trajanja – među najunosnijom trgovačkom robom iako potrošači dobru vodu mogu piti i iz pipe. Čak pola kubika vode iz slavine košta manje od pola litre vode koju na kioscima plaćamo i 5,50 kuna. No voda je “trendi”, “to go”, zdrava..., i donosi visoke profite trgovcima, dok na niskim cijenama mlijeka uglavnom privlače građane da kupe i neku drugu robu, žale se mljekari.

Uvozne vode nemaju šanse

Branko Bobetić, direktor Croatiastočara, kaže kako je trošak proizvodnje u vodi, ne računajući energiju i povratnu pet ambalažu, puno manji nego u mlijeku, kojega je proizvodnja složeniji proces, od prerade sirovine nadalje. No činjenica je, međutim, da u vodama nema velike konkurencije na hrvatskom tržištu kao u trajnom mlijeku. Jedan od razloga za višu cijenu flaširane vode je i PDV od 25% naspram 5% PDV-a na mlijeko, a u obzir svakako treba uzeti i vodeću ulogu Agrokorovih Jane i Jamnice, koje, što zbog dobrog marketinga proteklih godina, što zbog raširene mreže trgovina Konzuma i njegovih partnera, uvozne vode teško mogu nadmašiti. Makar i uz nižu cijenu. Slično je i sa sokovima i sirupima, kojih se zbog velike konkurencije, pogotovo od otvaranja granica s EU, cijene kreću već od 4,50, odnosno 7,99 kuna. Osim u “top” vodama, čini se kako su cijene postojane još samo u pivarskom biznisu.

>> Kako je moguće da je litra benzina jeftinija od litre vode?

Ključne riječi

Komentara 23

Avatar zoran12
zoran12
19:19 20.01.2016.

Flaširanu vodu kupuju ne tako pametni ljudi, a kod nas se to itekako dobro prodaje jer kod nas je voda bistrija od naroda.

DU
Deleted user
19:32 20.01.2016.

Zato što u vodi ima više vode a u mlijeku manje vode zato je jeftinije.

DI
Dijaspora
19:32 20.01.2016.

Nitko ne mora kupovati vodu. Barem ne u Hrvatskoj.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije