Da je bilo ljepše vrijeme te da je umjesto najavljenih pedesetak tisuća turista za Uskrs došla koja tisuća više, i blamaža bi bila veća. Proteklog su vikenda, naime, u mnogim mjestima duž obale jedino pokisle skupine gostiju bile potvrda prvog većeg ovogodišnjeg turističkog vala, odnosno početka turističke sezone. Uglavnom su izostali bilo kakvi ulični događaji, osim vjerskih, a ponuda je siromašnija i stoga što mnogi restorani i kafići koji rade ljeti nisu otvorili vrata tijekom uskrsnih blagdana. Hoteli koji su ugostili najveći broj uskrsnih turista svojom su animacijom, svečanim večerama, ponudom izleta... bili tijekom Uskrsa jedine oaze turizma.
Mrtvilo bez događaja
Domaćinska podjela posla koji su nekad gotovo u cjelini odrađivale same turističke kuće očito još nije prihvaćena, iako bi trebala pridonijeti ukupnom razvoju svakoga mjesta. Novi vlasnici hotela imaju svojih briga, no turizam već dugo nisu samo hoteli. Na odmor se odlazi radi doživljaja, a i državni tajnik za turizam Zdenko Mičić kazao je jučer da ugođaj u mnogim mjestima nije bio ni blizu doživljaja.
- Hoteli su se solidno pripremili, no izostala je koordinacija na mjesnoj razini - lokalnih uprava, kulturnih institucija, gospodarskih subjekata i turističkih zajednica. Lokalne turističke zajednice morale su se više potruditi u vezi s različitim događajima. U nekim mjestima vlada ugođaj kao da sezona počinje tek 1. srpnja - kaže Z. Mičić, državni tajnik za turizam.
Nedovoljna briga za to kako će prvi turisti provesti vrijeme na našoj obali umanjuje i učinak ulaganja u turizam (ove godine ona bi trebala iznositi tristotinjak milijuna eura). A gost kojemu je jedini izbor bila uskrsna misa nije daleko ni od toga da se zapita nije li ga taj kratki odmor zapravo previše stajao.
Zabavi dvije zvjezdice
Nijemci Gabriele i Peter iz skupine od 1200 gostiju na odmoru u Dubrovniku kažu da se dobro zabavljaju, a najzadovoljniji su upravo sadržajem koji dodatno plaćaju - izletima u okolicu.
- Sreća je da nam za Uskrs ne dolaze gosti kojima je glavni motiv zabava. Stanje je šaroliko, ima mjesta koja su dobro pripremljena, ali i onih koja nisu pripremljena. No, mora se priznati da su i mjesta i hoteli iz godine u godinu sve uređeniji, a niču i traženi wellness centri - ističe predsjednik Hrvatske udruge hotelijera Franco Palma.
Kako bi se hotelske kuće i mjesta skladnije razvijali, udruga predlaže da se i za mjesta uvede kategorizacija. Kao što se zna što gosta očekuje u hotelu s pet, četiri ili dvije zvjezdice, tako bi se prema broju zvjezdica znalo i to koji standard u smještaju, komunalnoj uređenosti i sadržajima ima samo mjesto. Dok bi većina, zahvaljujući hotelima, za smještaj zaslužila prevladavajuće tri zvjezdice, za zabavu bi i dvije trenutačno bile visoka ocjena.
Radmila Kovačević, Maja Rilović-Koprivec