večernjakova biciklijada

Kako odabrati najbolju kacigu i štitnike, ali i blatobrane ili lokot

Foto: Marin Tironi/PIXSELL
1/5
10.06.2021.
u 10:58

Na listi su i naočale, dobro je imati i mali set alata, a valja pripaziti i na odjeću i obuću

Najprije treba, dakako, odabrati dobar bicikl, ali za sigurnu i udobnu vožnju gotovo je jednako važno “naoružati” se i dobrom opremom. A koliko će to koštati? Ukratko, od nekoliko stotina kuna pa sve do tisuću ili dvije eura. A s obzirom na toliki raspon, odnosno velik izbor, ulazak u biciklističku trgovinu laiku može stvoriti glavobolju. Koja je razlika između kacige od 300 kuna i one od 2500? Trebaju li vozaču, primjerice, štitnici i za leđa ili su dovoljni oni za koljena i laktove? A kad smo već kod toga, zašto su oni tako skupi? Na sva ta pitanja odgovara Nino Ružička, pionir brdskog biciklizma i vlasnik specijalizirane trgovine Ronin Sport, a to vam može pomoći i da se bolje opremite za Večernjakovu biciklijadu u subotu.

Za šumske staze...

Pri kupovini biciklističke opreme, napominje, valja znati za koju vrstu vožnje nam treba. Nije isto želite li raditi krugove oko Jaruna ili biciklirati šumskim stazama Plešivice i Žumberka. Ako vam je gušt izvoditi i piruete u zraku, onda sva oprema mora biti posebno čvrsta i otporna na udarce.

– Počinjemo od biciklističke kacige. Ako se osoba “fura” na rekreativnu vožnju ili nekakav cross-country, dovoljna će mu biti ona “open face” kaciga koja štiti glavu, ali opet ostavlja mjesta za cirkulaciju zraka. Takve koštaju oko 350 kuna do 100 eura. No, ako se biciklist bavi enduro ili downhill biciklizmom, potrebna mu je posebna enduro kaciga koja izgleda poput one za motocikl, ali je nešto lakša. Takve koštaju od 1000 pa do 4500 kuna – objašnjava Ružička.

1.6.2021., Zagreb - Nino Ruzicka, vlasnik ducana Roninsport s opremom za biciklizam. Photo:Marin Tironi/PIXSELL
Foto: Marin Tironi/PIXSELL

Jednako su važni i štitnici, no ipak napominje da nije potrebno uzimati “oklop” za cijelo tijelo, osim ako se ne namjeravate baviti najekstremnijim oblicima biciklizma. Štitnici za laktove i koljena sasvim su dovoljni, kaže, premda je uputno pritom odabrati one od 3DO materijala. Riječ je o “inteligentnom” materijalu koji se pri slobodnom kretanju kreće poput pjene, no u trenutku udarca postane čvrst i otporan.

– To su malo jači oblici štitnika, a koštaju oko 450 do 500 kuna – ističe.

A kako bi se vozači kretali bez straha da im jako sunce, šljunak ili prašina uđu u oči, potrebno je odabrati i dobre naočale. Kao i kod onih sunčanih, cijena se kreće od koje stotine kuna pa sve do nekoliko tisuća, a razlika je, naravno, u leći. Fotosenzibilne, odnosno one koje potamne kad su izložene jakom svjetlu, najbolji su odabir.

– To više nije tako skupo. Potrebno je odabrati naočale koje udobno sjede iza ušiju, neće pasti u vožnji i ne strše na nosu – savjetuje Ružička.

U ovom “setu” za bicikliste dolaze i rukavice, za koje savjetuje da budu što tanje i zbog svoje rastezljivosti broj manje od vaše uobičajene veličine, a veoma je važno dobro se i odjenuti. Umjesto pamučne majice, trebalo bi odabrati neku od prozračnog materijala s elastinom.

1.6.2021., Zagreb - Nino Ruzicka, vlasnik ducana Roninsport s opremom za biciklizam. Photo:Marin Tironi/PIXSELL
Foto: Marin Tironi/PIXSELL

– Ni pamuk ni poliester ne dopuštaju koži da diše. Dečkima bih savjetovao da uzmu nešto što bi nosili na nogomet. I da ima bolju zaštitu sprijeda jer upravo odatle dolazi vjetar – govori Ružička.

Nisu svi svjesni koliko je dobra obuća važna za vožnju, a u trgovinama s biciklističkom opremom mogu se pronaći tenisice čija se cijena kreće od 300 do 2500 kuna. Prosjek za kvalitetnu obuću je oko 100 eura.

... ili za gradsko “krstarenje”

– Važna je tvrdoća đona. Za bickliste su najvažniji tvrdi, gumeni đonovi. Dobro bi bilo i da tenisice imaju čičak koji štiti vezice da se ne zapetljaju o pedalu ili lanac bicikla – objašnjava.

Neizostavan dio opreme trebala bi biti i prijenosna pumpica u slučaju da se guma ispuše, kao i mali ručni set alata, a oni koji biciklom idu u prirodu trebali bi imati i dodatnu zračnicu. Blatobrani su poželjni za one koji vole gradsku vožnju, a obavezno bi trebalo kupiti i jak lokot za zaštitu od krađe.

– I to U-lokot ili onaj s karikama jer su teški i čvrsti, a stoje od 300 kuna do 100 eura – zaključuje Nino Ružička.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije