Unatoč tomu što se automobilsko tržište u Hrvatskoj ne oporavlja, banke ne smanjuju kamate na autokredite. Oni su gotovo na istoj razini kao i prije, primjerice, tri godine. Visoke kamate bankari opravdavaju relativno visokom stopom rizičnih kredita, a s druge strane koriste brojne instrumente osiguranja da bi zaštitili svoje ulaganje – u prvom redu sudužnike i fiduciju na vozilo.
Mnoge banke svojim klijentima nude povoljnije uvjete, nego onima koji nemaju primanja u dotičnoj banci. U bilo kojem slučaju budite sigurni da će banka na vama dobro zaraditi. Naše istraživanje pokazalo je da se kamata na autokredite kreće od 6% za klijente Splitske banke do 9,49% za nepromjenjivu kamatnu stopu u Hrvatskoj poštanskoj banci, dok trošak obrade kredita varira od 1% do 3,5%.
Da bi se banka osigurala da ćete otplaćivati svoje obveze, uvedeni su tzv. instrumenti osiguranja. Oni su različiti od banke od banke, odnosno od kredita do kredita, no u pravilu uključuju jednog ili više kreditno sposobnih jamaca te fiduciju na vozilu (sporazum o prijenosu prava vlasništva vozila u korist banke do konačne otplate kreditnog dugovanja). Tek rijetko traže ostavljanje knjižice vozila ili uvjetuju kredit obveznim kasko osiguranjem. Također, računajte i na policu kasko osiguranja, zadužnice i izjave o suglasnosti o zapljeni plaće i drugih stalnih novčanih primanja svih sudionika kredita.
Zao mi je ljudi koji ulaze u ovakve investicije pod ovakvim uvjetima. Sta sve necemo napraviti da zaividimo susjeda i poznanike :)))))) Kredit od 25000EUR na 7 godina eura te na kraju kosta negdje oko 43000. Nemos vjerovat kakvu bi pilu vozio za 3.5 godine.