priprema za sezonu

OVI za svibanj: Potražnja za radom nadmašuje onu iz pretpandemijskog razdoblja

Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
OVI za svibanj: Potražnja za radom nadmašuje onu iz pretpandemijskog razdoblja
07.06.2022.
u 14:49
Desezonirana vrijednost indeksa za svibanj, kako se ističe, pokazuje kako se radi o rastu od sedam posto u odnosu na desezoniranu vrijednost indeksa u travnju ove godine.
Pogledaj originalni članak

"OVI indeks (indeks slobodnih radnih mjesta) za svibanj, kada ga se uspoređuje s istim mjesecom prošle godine, raste već 15 mjeseci zaredom, stoga ne čudi zaključak kako trenutne razine potražnje za radom značajno nadmašuju potražnju u pretpandemijskom razdoblju. Naime, prema OVI indeksu za svibanj 2022. godine potražnja za radom je za 43 posto veća u odnosu na svibanj 2021. godine, ali i 25 posto veća u odnosu na pretpandemijski svibanj 2019. godine", navodi se u objavi na internet stranici Ekonomskog instituta Zagreb, EIZ-a.

Desezonirana vrijednost indeksa za svibanj, kako se ističe, pokazuje kako se radi o rastu od sedam posto u odnosu na desezoniranu vrijednost indeksa u travnju ove godine.

Analitičari EIZ-a zamjećuju kako su, kao i prošli mjesec, ta pozitivna kretanja rezultat i priprema za nadolazeću turističku sezonu.

Najtraženija zanimanja su prodavač, konobar i kuhar, a oko 16 posto oglasa je vezano uz sezonske poslove, što je iznad godišnjeg prosjeka, navode iz EIZ-a.

Po njihovim podatcima, oko 44 posto oglasa za posao je nudilo ugovor na određeno, a 40 posto ugovor na neodređeno. Nadalje, oko 1,5 posto oglasa za posao spominjalo je mogućnost rada od kuće, dok je 2,9 posto oglasa bilo usmjereno na umirovljenike, zaključuje se u objavi EIZ-a.

OVI - Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.

OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.