Novi dokazi

Titanic ipak nije potonuo zbog ledenjaka?

Foto: Reuters
Titanic ipak nije potonuo zbog ledenjaka?
02.01.2017.
u 08:41
Novi dokazi pokazuju da je došlo do požara u trupu broda tri tjedna prije nego što je Titanic zaplovio iz Southamptona prema New Yorku
Pogledaj originalni članak

Jedan od najtragičnijih brodoloma ikad, onaj u kojem je potonuo Titanic, možda ipak nije prouzročio udar ledenjaka. Na Titanicu, o kojem je snimljen istoimeni film, u travnju 1912. godine poginulo je više od 1500 ljudi nakon što se brod zabio u golemu santu leda usred Atlantskog oceana.

Novi dokazi pokazuju da je došlo do požara u trupu broda tri tjedna prije nego što je Titanic zaplovio iz Southamptona prema New Yorku, piše Metro.

Novinar Senan Molony proučavao je rijetke fotografije koje je snimio glavni električni inženjer broda prije nego što je Titanic isplovio iz luke. Primijetio je velike crne mrlje u unutrašnjosti broda baš na mjestu gdje ga je kasnije probio ledenjak.

Mrlje su vjerojatno nastale zbog požara u jednoj od prostorija s kotlovnicama. Kada je brod naletio na ledenjak, čelični je trup zbog požara bio preslab i popucao je pa je došlo do potonuća broda.

>> Titanic II. izgledat će poput originala, ali tko će njime ploviti?

NEREDI NA VELIKOM PROSVJEDU

FOTO Kaotično u Novom Sadu: Razbijena stakla na gradskoj vijećnici, izlivene i fekalije. Policija baca suzavac

Nekoliko tisuća građana okupilo se u utorak navečer na prosvjednom skupu u Novome Sadu zbog stradavanja 14 osoba u urušavanju betonske nadstrešnice na željezničkom kolodvoru, zahtijevajući da svi koji su izravno i neizravno krivi za tu tragediju podnesu ostavke, ali i da kazneno odgovaraju. Nadstrešnica je pala na ljude 1. studenoga i pritom je smrtno stradalo 14 osoba, uglavnom mladih, a tri su zadobile teške ozljede te su i dalje u kritičnom stanju

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 25

KE
kentie
09:41 02.01.2017.

Ma to nema veze s pravim stanjem stvari. Prvo i osnovno, ondašnja tehnologija oplemenjivanja čelika je bila na nižoj razini od današnje, što znači da je postotak ugljika u kristalnoj rešetki željeza koji čini oplatu broda bio puno veći nego u današnje vrijeme, pa je sama oplata broda bila puno krhkija i lomljiva. Drugo, spojevi ploča oplate broda, napravljeni su zakovicama za razliku od danas kad se to radi superpreciznim varom robotski upravljanim. Treće, napravljen je krivi manevar s tri propelera. Naime, u trenutku primjećivanja sante, svi propeleri Titanica su zaustavljeni umjesto da su srednji i krajnji desni ostavljeni u punom pogonu prema naprijed, a krajnji lijevi okrenut prema natrag ili još bolje krajnji lijevi i središnji propeler okrenuti u rikverc, a krajni desni u punom pogonu prema naprijed i vjerujem da bi možda, kažem možda Titanic "za dlaku" izbjegao sudar sa santom leda. To je to, a osim toga kad jeTitanic startao na putovanje iz Southamptona kao luke ukrcaja, prema New Yorku, tada je prerano "paljenje" propelera prouzročilo potapanje omanje brodice u blizini Titanica. Kako su pomorci inače praznovjerni, rekli su tada gledajući Titanic kako isplovljava, da to nije dobar znak putovanja i da je Titanic već tada zlokobni i ukleti brod. Sve ostalo je tragična povijest, na žalost.

DU
Deleted user
16:31 02.01.2017.

nepismeni novinaru sto brises komentare kada te se prozove zbog objavljivanja gluposti. jos jednom cu napisati da je krajnje sramotno za "novinara" da u naslovu objavi "titanik nije potonuo zbog ledenjaka" a zatim u zadnjoj recenici napise da je potonuo jer je udario u ledenjak.

DU
Deleted user
11:04 02.01.2017.

svašta