Imaju sustav koji prikuplja i obrađuje sve parametre eksploatacije aviona (indeks umora materijala, inercijske parametre, informacije o greškama, podatke o motoru te kvarovima aviona i motora)
Tu je i digitalni sustav kontrole upravljanja (Fly-by-Wire) s tri neovisna kanala redundancije, pomoćnim udvojenim analognim sustavom, kao i sustavima koji omogućuju automatsko održavanje zadanih parametara (visina, kurs, brzina, postavke snage motora)
"U svrhu povećanja sigurnosti i zaštite pilota i aviona, ugrađeni su sustav za ograničavanje napadnog kuta i opterećenja te sustav za vađenje iz nepravilnih položaja. Za kočenje i zaustavljanje na zemlji koristi dva potpuno neovisna kanala koja mogu funkcionirati paralelno ili zasebno u slučaju otkaza jednog od njih, a za izvanredne situacije ima pomoćni neovisni sustav za kočenje kao i ugrađenu kuku za zaustavljanje", navodi MORH
Avion je opremljen navigacijskom opremom koja se sastoji od dva zasebna kompleta za inercijalnu navigaciju s integriranim sustavom satelitske navigacije, radarskog visinomjera te sustava za taktičku navigaciju (Tactical Air Navigation–TACAN) i sustava za instrumentalno slijetanje (Instrument Landing System–ILS).
"Vjerojatnost preživljavanja dodatno je unaprijeđena sustavom za praćenje parametara leta, kao i sustavima za upozorenje približavanja površini i automatskom izbjegavanju sudara s površinom koji koriste radarsko praćenje terena", navodi se.
Izbacivo sjedalo ima "0-0" karakteristike i uporabljivo je u čitavom rasponu performansi aviona, opremljeno je kisikom za slučaj nužde i paketom opreme za preživljavanje.
Tu su i četiri prikaznika - u svrhu smanjenja radnog opterećenja i poboljšanja situacijske svjesnosti pilota podaci prikupljeni sa svih senzora statusa aviona te sustava i naoružanja automatski se obrađuju i objedinjuju u cilju prikaza stvarne taktičke situacije na četiri prikaznika
U cilju samozaštite, u avion je ugrađen interni sustav za elektroničko ratovanje SPECTRA (Self-Protection Equipment to Counter Threats for Rafale Aircraft). Provodi identifikaciju prijetnji, aktivira odgovarajuću zaštitu (infracrveni i radarski mamci + elektronsko ometanje) i bilježi podatak o otkrivenim prijetnjama. U cilju povećanja mogućnosti preživljavanja i samozaštite avion Rafale ima minimalni radarski odraz.
Dužina polijetanja zavisi od poletne težine odnosno konfiguracije aviona i kreće se oko 600 m, a dužina slijetanja oko 450 m u konfiguraciji bez podvjesnog tereta.
Pogonsku skupinu čine dva mlazna motora M88-4E s dodatnim izgaranjem, maksimalnog potiska 75 kN po motoru koji mu osiguravaju najveću brzinu od 2.200 km/h (1,8Ma na velikim visinama).
Rafale je jedan od aviona s najvećim brojem vanjskih podvjesnih točaka. Ukupna nosivost korisnog vanjskog tereta je 9500 kg. Može nositi pet podvjesnih spremnika goriva i jedan je od rijetkih aviona koji ima sposobnost korištenja specijaliziranih spremnika goriva za nadopunjavanje drugih aviona gorivom u zraku (Buddy-buddy)
Avion je opremljen naprednim elektronskim RBE2 radarom koji simultano radi u režimima zrak-zrak i zrak-površina te konstantno prati meteorološke uvjete