Hrvatska pošta prije dva dana ipak je uspjela objaviti marku u povodu 125. godišnjice rođenja Ivana Meštrovića koju je proljetos zapriječio kiparev nećak Stjepan Gabrijel, a novi skandal oko Ivana Meštrovića već je tu. Na natječaju privatnog investitora iz Spectator grupe o uređenju negdašnjeg Meštrovićeva splitskog ateljea pobijedio je arhitekt Nenad Fabijanić.
U žiriju je bio i moćni saborski zastupnik Jerko Rošin, a projekt predviđa rušenje derutnog ateljea i gradnju povećeg galerijsko-izložbenog prostora čija točna koncepcija još nije poznata. Zbog tih je građevinskih intervencija svojedobno mijenjan GUP, jer je atelje bio u parku u kojem je gradnja zabranjena.
Kako je tadašnji vlasnik parcele bio Nadan Vidošević, dizanje ruku splitskih vijećnika nije bio problem, a sada kiparev sin Mate Meštrović traži očitovanje o projektu od ravnatelja Muzeja I. Meštrovića Andre Krstulovića Opare.
– Ako će tu biti galerijsko-izložbeni prostor, naglašavam ako, onda to mogu pozdraviti. To je bolje nego da u Meštrovićevu ateljeu bude picerija, kao što se govorilo kad je obitelj prodala atelje. Naravno da je šteta što je prostor ateljea otrgnut od Meštrovićeve splitske cjeline, ali o tome je trebala misliti obitelj Meštrović kad je atelje prodavala.
U Splitu imamo tri ateljea u kojima je kipar radio. Ako se atelje u kojem je umjetnik radio s kamenom bude koristio za izložbe, onda će tako i dalje biti podsjetnik na Meštrovića. Mi ćemo i tu nastojati zaštititi Meštrovićevo ime koje je brend – veli ravnatelj A. Krstulović Opara.
U kabinetu ministra kulture Bože Biškupića tvrde da je tu riječ o prihvatljivu razvoju događaja, jer bi privatni investitor trebao čuvati spomen na Meštrovićev radni prostor, a vele i da nova galerija nikako neće konkurirati Muzejima koji ostaju jedino referalno mjesto za Meštrovićev opus.
Meštrović i za inozemstvo
Nedavno smo otvorili Meštrovićevu izložbu u Mariboru, upravo smo zatvorili izložbu litografija u Kabinetu grafika HAZU u Zagrebu, tu je i izložba o mauzoleju Račić u Gliptoteci, a u planu je i izložba u jednoj privatnoj galeriji 2011. godine u Münchenu, veli nam Andro Krstulović Opara. Kruna svega trebala bi biti izložba u Muzeju Rodin, tvrdi Krstulović.