NA TESTU Sportski Audi TT opremljen dizelskim agregatom

Audi TT TDI - može i štedljivo

25.11.2008.
u 09:30
Pogledaj originalni članak

Već je dvije godine na tržištu druga generacija Audijeva sportskog modela TT. Donedavno su kupci mogli birati isključivo između benzinskih opcija četiri pogonska agregata, a sada je ponuda obogaćena i jednim dizelskim.

Riječ je o dvolitrenom TDI agregatu novije generacije, opremljenom common rail tehnologijom ubrizgavanja goriva. Ovaj četverocilindraš pri 4200 okretaja nudi najveću snagu od 170 KS. Tome valja dodati i maksimalan okretni moment od 350 Nm u području od 1750 do 2500 okretaja. To je dovoljno da 1370 kilograma težak automobil potjera do stotke za 7,5 sekundi, a maksimalna je brzina 226 km/h.

Audi TT TDI opremljen je 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji djeluje dobro odmjereno i dosta precizno. Ranije navedena snaga zadovoljit će manje zahtjevne vozače, a zahtjevniji se ipak neće odlučiti za kupnju dizelske inačice.

Naime, istu maksimalnu brzinu, ali uz ubrzanje od 7,2 sekunde, osigurava i osnovna benzinska inačica- 1,8 TFSI od 160 konja. Prednost benzinca jest i niža početna cijena.

Plus dizelaša je potrošnja, koja je, prema službenim podacima, 5,3 litre, dok je nama tijekom testa bila približno 8 litara, što nije mnogo ako se uzme u obzir pritiskanje papučice gasa.

Audi TT ipak nije automobil namijenjen svakome - i zbog same konstrukcije automobila, jer je riječ o vozilu u kojem se neravnine s podloge prenose na putničku kabinu mnogo više nego kod običnog autombila, ali i zbog cijene. Početna cijena TDI izvedbe kreće od 317.575 kuna, dok je testnom zahvaljujući dodatnoj opremi cijena došla do 398.916 kuna.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr